Gå til innhold

Interesseundersøkelse om MythTV frontend

Anbefalte innlegg

Fins det noen interesse for en 0dB frontend boks som fungerer med MythTV? (For eksempel på soverommet eller barnerommet)

Driver å ser litt på muligheten for å få laget en slik, men lurer på om det fins andre som har noen interesse for det.

Mulig at den har mulighet for å kjøre den nye Mediaportal klienten også, men dette er for øyeblikket ikke utredet i det heletatt.

(Obs! Dette er snakk om en diskløs frontend, man må ha en backend stående en plass i tillegg)

-C-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja, dette er selvfølgelig alltid interessant, men spesifikasjonene blir avgjørende.

Du tenker på å lage dette til et kommersielt produkt??

BTW: Hvordan går det med planene om en ny grabber som også henter info om type program, episodenr. etc??

-Kisp

Lenke til kommentar

Ja.

Er ikke problem å lage lydløs MythTV frontend, spørsmålet er bare hvor mye frontenden skal kunne håndtere av HD-signal, enten via digital tv eller xvid/wmv filer etc. Å lage en 0db frontend som takler 1080p er selvfølgelig noe annet enn en som takler 480p (men det vet du jo :) ).

Forsøker å specce en 0db selv. Tenker enten Core 2 Duo (E eller T-serien) med en slags heatpipe-kabinett-løsning ala HFX, eller noe Via CX700M/VX700-chipsett. Har dog ikke sett noe HK med CX/VX enda, men tror de kunne passet bra inn i en lydløs htpc. Utfordringen er å bruke et kabinett som ikke er full size ATX, men noe på størrelse med den HFX Mini. Videre kan man som du sikkert har tenkt på å la den boote via nettverk eller kanskje bedre, boote via en CF-disk (for raskere boot samt de gangene nettverket er nede).

Lenke til kommentar

CX700M/VX700 kort, er ikke dette et sånt da?

Vel, uansett ville jeg vært litt forsiktig med de der VIA hovedkortene, de ser veldig fine ut på papiret, men når det kommer til praktisk bruk så kan virkeligheten være en annen.

Hadde selv et SP1300 kort som skulle ha hardware MPEG2 dekoding og MPEG4 aksellerasjon, var bare et lite problem at VIA ikke synes det er noen god ide å levere drivere til hardwaren sin.

På linux måtte en velge en steingammel distro for å få tatt i bruk hardware dekodingen og for windows var det bare et avspillingsprogram som visstnok skulle kunne aktivisere tilsvarende funksjon, og da bare i en eldre versjon.

Hvis ikke hardware dekodingen virker så sitter du der og skal dekode video med en relativt treg CPU.

VIA CPU'en er visstnok tregere pr. MHz enn en AMD/Intel CPU er.

Jeg ville selv ha valgt en Intel løsning om jeg skulle forsøkt meg igjen.

Om det blir noe av en Mediaportal klient så kan jeg være interessert om prisen er rett.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg kunne være interessert i en sånn boks, også i å kjøpe en hvis den eksisterte, men jeg må ha TV-kortet i frontend-boksen, for antenna kommer inn i stua, og det er ikke aktuelt å legge antennekabel til hovedboksen når jeg har Cat5 dit. Er dette noe problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...