RiFkinD Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Heisann, er blitt pålagt av skolen nå å kjøpe meg laptop. Har fått tilbud på Acer Aspire 5612WLMi/CenD T2300 NV7300fra itparner for 7320kr eks moms. Pcen skal brukes på skolen til skriving. Det blir av og til kjørt bildebehandling på pcen, samt at jeg spiller cs hvert friminutt =) Er denne pcen noe å anbefale? Evt for lite info? pcmamoz selger tilsvarende pc Burde jeg gå for denne, eller burde jeg ha kraftigere skjermkort? evt noe annet som burde vært annerledes? På forhold,takk for hjelpa Lenke til kommentar
Raste Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Denne er utrolig bra kjøp for deg, har en acer aspire 5100 serien som jeg kjøpte for 5 dager siden og er driit fornøyd. Har akkurat de samme spesc som var på den pcen, bare med et annet skjermkort. Og vis du bare spiller cs, så er skjermkortet bra nok. Cs trenger ikke fullt så bra skjermkort. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 nei.. men muligheten er jo tilstede for at jeg spiller noe annet:P Hvordan er denne prosessoren? ser at den er bare 1,66ghz, og per dags dato vil jo bare 1 av kjernene brukes. Duger cpuen til dagens bruk fortsatt? gir denne valutta for pengene? ca 9000 kr Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 T2300 yter mye mer per Mhz enn Pentium 4 (som du kanskje sammenligner med). Denne kan i ytelse lett måle seg med en 3 Ghz pentium 4, og holder i lange baner til ditt bruk. Skjermkortet er ikke så alt for bra. CS 1.5 vil det nok klare greit, CS 1.6 kanskje på middels oppløsning, på CS Source må du nok slakke en del på oppløsning/detaljer. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 men dette vil fortsatt vær en rimelig løsning, som er verd pengene? har ett 7600gt (256 mb) i min stasjonære maskin (4000 x2 amd socket am2, og 1024mb ddr-2 minne), vil skjermkortet være mye dårligere enn dette? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 7300GO er nok betydelig dårligere enn 7600GT ja. skal ikke si dette for en universell sannhet, men vil tro at bortimot 70% dårligere ytelse ikke er så helt bort i natta tippet (minimum 60% dårligere). Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 såpass.. menmen, jeg har jo stasjonær i nødstilfelle.. :\ er ikke mye jeg spiller, men er jo litt kult å ha best laptop i klassen =) anyway, betaler ikke 9000 for denne. reelle prisen blir vel rundt 6500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå