mountainbike Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) jeg har ett Fujifilm FinePix A310. Men ingen av knappene funker. jeg får slått det på, men jeg får ikke trykket på noen av tastene... Noen som vet hva det kan være, og hvordan man får fikset det? En teori er at det har blitt ødelagt av kulde, etter at jeg glemte det igjen i bilen over natta på vinteren. Noen som vet noe? Takker for svar. Endret 3. januar 2007 av mountainbike Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har du garanti, så prøv å levere den inn. Den vil sikkert uansett kunne fikses. For all del, ikke prøv å åpne kameraet selv. Lenke til kommentar
mountainbike Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Garantien har gått ut jeg vurderer og åpne og sjekke selv. Har jo ingenting å tape... Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Garantien har gått ut jeg vurderer og åpne og sjekke selv. Har jo ingenting å tape... 7641953[/snapback] Så lenge hele garantien har gått ut, så har du lite å tape på det. Men du har vel selvsagt prøvd å ta ut batteriene? Kjedelig hva kulde kan ødelegge. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Høres ut som elektronikk feil. Men først ta ut batteri og la kamera stå uten batteri over natta, se om det hjelper. Kan være noe som henger og så lenge batteri er der så resetter ikke det feilen, lett å prøve dette. Eller så ville jeg nok ringt til ett verskted for å overhøre ca pris på rep før man gjør noe mer. Siden alle knappene er defekte så tviler jeg på slitte knapper eller belegg på kontaktpunktene på knappene. Derfor høres det ut som elektronikkfeil som kan være skapt av kondens. Når kamera lå ute i bilen over en kald natt og deretter ble tatt med inn i varmen så vil det danne seg kondens. Om kamera blir skrudd på så kan det være fare for kortslutning. Anbefalt å putte kamera i en tett pose, sug ut all luft og knyt igjen før man tar slikt inn i varmen, da vil kondens hovedsakelig komme på utsiden av posen. Samt ikke skru på før kondens er blitt borte, det vil si at man fort bør la kameraet ligge over natte i vanlig romtemperatur, ikke i posen hele tiden da posen ikke vil tørke selve kameraet, men kun hindre kondens å legge seg på kamera ved første "tining". Lenke til kommentar
mountainbike Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Kan prøve på det ja..... takker for svar.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå