fixxer Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei alle fotointresserte! Jeg var så heldig å få et EOS 400 på forsikringen i går. (Mitt gamle Sony F828 gikk føyken i bakken gitt). Blitzen til dette, et Sony HVL-F32X fungerer ikke sammen med 400'n så derfor har jeg tenkt til å bestille Speedlite 430EX. Dette er et godt valg? (Hvis noen vil kjøpe F32Xn 'billig så si i fra.. er lite brukt.. ca 6 mnd) Jeg er kjempegrønn på dette med objektiver, tall og forklaringer; har liksom ikke satt meg inni det med det 'gamle' kameraet fordi det var jo ett fast objektiv. Det er så mye jeg vil kunne så jeg er kjempeivrig etter å sette i gang. Kameraet blir pr i dag brukt mest til å ta bilder av venner og kjente samt naturbilder -spessielt mye om sommeren. Er det slik at jeg egentlig trenger 3 forskjellige objektiver? - Et til portretter og bilder av mennesker - Et "allround" til diverse naturbilder og "ting som er i farten"? - Et lyssterkt et som lar meg ta gode bilder under dårlig lys uten å gå "overkill" med blitzen? Hvordan setter kit-objektivet seg inn under disse kriteriene? Jeg ønsker jo å ta best mulige bilder og ha utstyr som gjør at jeg får best resultat uten i første omgang å kunne alt selv, selv om jeg ønsker å ha alt i "fingrene" etterhvert. Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) EF-S 17-55/2.8IS er vel et slikt objektiv. Lysstyrke 2.8 + IS er en knall kombinasjon. Pris: ca 9000,- Link: http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34994 Endret 3. januar 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
pederk Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Eller om du vil ha det billigere alternativet til Canon EF-S 17-55/2.8IS kan du kjøpe Tamron 17-50mm f/2.8 til omtrent 3500. Fikk det selv i dag, og jeg er veldig imponert. Det er så skarpt at jeg nærmest danset når jeg fikk se et av de første bildene i 100% på PC-skjermen. Endret 3. januar 2007 av pederk Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 enig med pederk - det dækker alle tre punkter, og så kan du evt udbygge når du finder behov. Hellere det end at købe nu uden at vide hvorfor ... Nye behov kommer før du aner Lenke til kommentar
fixxer Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Tamron 17-50mm f/2.8 så jo allright ut! Ikke for stiv i pris.. Så dere mener at dette er et godt allround-objektiv? Hvordan stiller denne seg i forhold til kit-objektivet? Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 kort sagt; Alle de billeder indendørs du kan tage uden blitz - det er stort set umuligt med kiten + bedre kvalitet Lenke til kommentar
fixxer Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Da har jeg nettop bestilt - Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II LD Ca - Canon Speedlite 430 EX - TwinMOS 2048MB Compact Flash UltraX 140X Fant ut at minnekortet på 1GB ble litt lite når man skyter i RAW... MPX hadde ikke alt inne på lager så det er nok litt ventetid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå