TT88 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Angrerett sier du TT88, gjelder det hvis man har pakket ut og prøvd produktet da? ja, du kan bruke det i 14 dager om du vil og søke angrerett Endret 6. januar 2007 av TT88 Lenke til kommentar
Oyvinn Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Ok, men da tror jeg at jeg kommer til å prøve enten 7600GS eller 7600GT. Kommer resten av maskina mi til å klare å utnytte kraften i et av de to skjermkortene til det fulle (eller i alle fall nesten/bra nok)? AMD Athlon XP 2500+ 1 GB RAM (2 x 512) Gigabyte GA-7N400 Pro2 hovedkort Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 spørs hva av effekter/oppløsning du skal ha på. om du spiller på 800x600 trur jeg cpu vil bli en flaskehals =) Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det kommer også ann på spillet, går jeg ut i fra i hvert fall. Lenke til kommentar
Oyvinn Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 spørs hva av effekter/oppløsning du skal ha på. om du spiller på 800x600 trur jeg cpu vil bli en flaskehals =) 7659041[/snapback] Hvordan er sammenhengen mellom oppløsning/effekter og CPU da? Er det sånn at ved lav oppløsning og lite effekter, så er det CPU'en som må gjøre det meste av jobben, mens ved motsetningen så er det skjermkortet som får prøvd seg? Eller? Bare tipper her jeg.. En ting til: Er det mulig å bruke de gamle komponentene i maskina mi (IDE harddisk og DVD/CD) på dagens strømforsyninger? Da kunne jeg i så fall kjøpt en skikkelig strømforsyning sammen med skjermkortet som jeg kunne ha brukt senere, når jeg fornyer hele boksen Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 spørs hva av effekter/oppløsning du skal ha på. om du spiller på 800x600 trur jeg cpu vil bli en flaskehals =) 7659041[/snapback] Hvordan er sammenhengen mellom oppløsning/effekter og CPU da? Er det sånn at ved lav oppløsning og lite effekter, så er det CPU'en som må gjøre det meste av jobben, mens ved motsetningen så er det skjermkortet som får prøvd seg? Eller? Bare tipper her jeg.. En ting til: Er det mulig å bruke de gamle komponentene i maskina mi (IDE harddisk og DVD/CD) på dagens strømforsyninger? Da kunne jeg i så fall kjøpt en skikkelig strømforsyning sammen med skjermkortet som jeg kunne ha brukt senere, når jeg fornyer hele boksen 7659917[/snapback] det er sån at cpu har masse andre jobber å gjøre en grafikk.. så grafikkkortet går "tom" for jobber å gjøre om cpu er en flaskehals Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) En ting til: Er det mulig å bruke de gamle komponentene i maskina mi (IDE harddisk og DVD/CD) på dagens strømforsyninger? Da kunne jeg i så fall kjøpt en skikkelig strømforsyning sammen med skjermkortet som jeg kunne ha brukt senere, når jeg fornyer hele boksen ja du kan bruke de gamle komponentene med ny strømforsyning, men pass på at du kjøper en strømforsyning med 20/24pins kontakt. regner med at hovedkortet ditt har 20pins kontakt. nyere hovedkort har 24. hvis du først skal kjøpe en strømforsyning kan det være greit å investere i en litt ordentlig en. Endret 7. januar 2007 av TT88 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 ikke glem å kjøp en psu som også har P8 kontakten i tillegg til 24 pin'ern. tror nok også at du klarer å kjøre et 7600gt på en 300 watter. men ikke forvent deg at du kan overklokke. jeg kjørte en gang i tida 2 disker (1 raptor) en 2400+ mobile (@ 2500mhz + m/1.9v) og et 9800pro kort (430/380) alt ble fora av en mist 350 watter med 18A på 12v linja. den klarte dette fint føre raptoren ble montert, men etterpå så gikk det ikke så bra, måtte klokke ned cpu til 2400mhz. Lenke til kommentar
Oyvinn Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Da tror jeg at jeg går for 7600GT Takk for hjelpa alle mann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå