Gå til innhold

PCen Restarter/Fryser seg(HJELP)

Anbefalte innlegg

Pcen min restarter seg og fryser seg mitt inne i Warcraft 3 og av og til i Counter Strike.

Det kommer ikke opp noen "Bluescreen" pcen bare restarter seg.

Dette har holdt på en stund, men jeg hadde ingen problemer med pcen før etter jeg formaterte den og la inn Windows XP på ny.

Hadde satt stor pris på hjelp om hva som kan være problemet!

Takk på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å skru av "Start på nytt automatisk" i kontrollpanel/system/avansert/innstillinger for "Systemoppstart, systemfel---", på dette panelet passer du på at "start på nytt" IKKE er krysset av.

Neste gang du får en kritisk feil så vil maskinen vise en B.S.O.D med feilmelding.

Håper dette hjelper litt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 21:09, skrev norrick:

Prøv å skru av "Start på nytt automatisk" i kontrollpanel/system/avansert/innstillinger for "Systemoppstart, systemfel---", på dette panelet passer du på at "start på nytt" IKKE er krysset av.

Neste gang du får en kritisk feil så vil maskinen vise en B.S.O.D med feilmelding.

Håper dette hjelper litt.

Du blir ikke akkurat klok av de feilmeldingene som en blåskjerm viser, men det kunne jo vært en idè å søke på goggle.

Lenke til kommentar

Tror alle komponentene fungerer som de skal, sannsynlig så er det bare en konflikt i hardwaren pga drivere eller irq konflikter.

Tipper at du får en av to feilmeldinger: "Driver irq not less or equal" el. "nv4_disp.dll caused an error" eller noe i den duren.

PS. Bruker du et VIA basert HK, last i såtilfelle last ned de nyeste 4in1 driverene fra viaarena.com

Ikke alle feilmeldingene er logiske for den lille mann i gaten men det kan jo tenkes at MS har svaret.

http://support.microsoft.com/ er stedet hvor du kan finne svar hvis du får en feilmelding .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...