Lindus83 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 har gitt opp å få til nett gjennom router på noen av datamaskinene her (det fungerte på andre områder). Problemet er: Den ene pc'en klarer ikke koble seg til nett med kabel heller!! Denne pc'en er helt ny. Bare vært koblet til nett gjennom trådløst tidligere. Når jeg sammenlikner innstillingene med den andre pc'en som kan kobles til nett med kabelen er det likt, forutenom at vi har forskjellig nettverkskort installert. Kan dette ha noe å si? Noen som har noen tips til f.eks noe jeg må installere..eller noe jeg kan gjøre for å få opp nettet med kabelen? Lenke til kommentar
Kian_Alvane Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Trur ikkje ulikt nettverkskort skal ha noko å sei så lenge dei virker og er kompatible med dei standardane du bruker i nettverket ditt. Du må oppgi litt meir informasjon for at me skal kunna hjelpa deg. Korleis er nettverket ditt kobla, kva innstillingar bruker du (DHCP ol.), kva program bruker du for å styra tilkoblingane til forskjellege nettverk, kva type ruter har du O.S.V. Lenke til kommentar
Lindus83 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Trur ikkje ulikt nettverkskort skal ha noko å sei så lenge dei virker og er kompatible med dei standardane du bruker i nettverket ditt. Du må oppgi litt meir informasjon for at me skal kunna hjelpa deg. Korleis er nettverket ditt kobla, kva innstillingar bruker du (DHCP ol.), kva program bruker du for å styra tilkoblingane til forskjellege nettverk, kva type ruter har du O.S.V. 7637547[/snapback] ok, skal gi all informasjon jeg klarer her: Compaq pc, snart en mnd gammel. Modem: motorola sb5101E Nettleverandør: GET Skal prøve å koble opp til nett uten routeren, men bare fra modem til pc ved hjelp av kabel. Jeg oppnår connection, sender men mottar ikke pakker. Noen ganger står den bare å leter etter nettverksadresse. Har på instillingen: motta IP og DNS adresse automatisk. EAP-type: Protected EAP (PEAP) Bruker northon internet security. Det er samme instillinger som var da jeg kom meg inn på trådløst nettverk i et annet område. Jeg kommer ikke inn med disse instillingene i dette området jeg nå skal oppholde meg. Derfor vil jeg prøve med kabel. Når kabelen tas ut står dette på den lokale tilkoblingen: Nettverkskabel koblet fra Intel® PRO/100 VE Network... Lenke til kommentar
Kian_Alvane Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Du kan prøva å kobla ut Northon Internet Security og eventuelle andre brannmurar. Du kan prøva å skriva inn ei manuell ip adressa, sjå manualen til modemet/ruteren for kva ip du skal bruka. Du må kanskje logga deg på innstillingane til ruteren og konfigurera den for å klara å kobla til den(dersom du ikkje klarer å kobla til med andre datamaskiner heller). Du må kanskje leggja inn DNS serverar o.l manuelt i ruteren og stilla inn for rett tilkobling til Internett avhengig av kva internettleverandør du har. Sjå Get sine websider. Vist du klarer å kobla til med andre datamaskiner kan du sjå kva innstillingar dei har brukt. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 prøv og innstalere hjemmenettverk:) også prøv og disable norton virus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå