Gå til innhold

Hva er vitsen med dette på forsterkeren?

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt meg ny forsterker, pioneer vsx 516 s. Er veldig fornøyd med den, men det er en ting jeg lurer på. Ikke noe negativt, men jeg finner bare ikke ut i brukermanualen hvorfor.

Altså, er det noen som vet hvorfor det skulle være bra/bedre og koble de gule video-kablene via forsterkeren? Og ikke rett fra dvd spilleren til tv'en liksom? Istaden står det bare i manualen at du kobler en gul til forsterkeren, og en videre til tv'en. Jeg har faktisk kjøpt nye kabler, og gjort akuratt slik, men er litt usikker på om det i det hele tatt var nødvendig. Bare lurer egentlig.. :hmm: Jeg legger uansett med et bilde av hvordan det ser ut bak der..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har nettopp kjøpt meg ny forsterker, pioneer vsx 516 s. Er veldig fornøyd med den, men det er en ting jeg lurer på. Ikke noe negativt, men jeg finner bare ikke ut i brukermanualen hvorfor.

Altså, er det noen som vet hvorfor det skulle være bra/bedre og koble de gule video-kablene via forsterkeren? Og ikke rett fra dvd spilleren til tv'en liksom? Istaden står det bare i manualen at du kobler en gul til forsterkeren, og en videre til tv'en. Jeg har faktisk kjøpt nye kabler, og gjort akuratt slik, men er litt usikker på om det i det hele tatt var nødvendig. Bare lurer egentlig.. :hmm:  Jeg legger uansett med et bilde av hvordan  det ser ut bak der..

7636785[/snapback]

Det er kun for brukervennligheten sin del.. Altså du bruker forsterkeren som en videoswitch. Så når du skifter fra dvd til playstation f.eks på forsterkeren din så bytter den både lyd og bilde samtidig. Noe bedre bilde får du neppe med mindre det er en god videoprosessor som sitter i forsterkeren. Er det en kjip bildeprosessor så får du heller en degradering.

Du bør forøvrig ikke bruke den gule kompositt kabelen som overføring av bildesignal.. med mindre det kun er for å få meny fra forsterker på tv'n. kompositt er den kjipeste måten du kan overføre et signal på. Anbefaler deg å bruke den beste tilkoblingsmuligheten du har tilgjengelig fra dvd og inn på tv.

fra kjipest til best: kompositt, svideo, scart, component, hdmi

Lenke til kommentar

Okei.. Det var noe slikt jeg tenkte det var.. men takk phax:)

Skal vistnok bli bedre bildet av det. Fordi det er noe prosesser som er bedre i forsterkeren enn i selve dvdspilleren som oftens

Offtopic: denne tråden hører vel ikke hjemme under "Høyttalere"?

7641605[/snapback]

Men gnomix, skal du begynne i denne tråden kan du like fullt gå i alle de andre upasselige trådene under "høyttalere" og fortelle de at de har postet på "feil" sted. For ikke fant jeg en annen plass å poste dem.. Under bil og motor kanskje... :hmm:

:thumbup:

Endret av Andal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...