Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan Formatere uten Windows

Anbefalte innlegg

Hei!

Har klart å sørge for at maskina stadig prøver å reinstallere Windows. Installeringa krasjer hver gang, og sikkermodus går ikke heller.

Hvordan formaterer jeg C: uten å gå inn i windows?

Takk til alle som svarer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du booter fra cden hvor du har windows på. så velger du at den skal formatere

7636608[/snapback]

Har valgt "reparering av windows" tidligere, så når jeg putter i CD fortsetter den bare på installering av windows, uten at jeg får valgt noe som helst.

Maskina har hengt seg fullstendig opp.

Lenke til kommentar
Du booter fra cden hvor du har windows på. så velger du at den skal formatere

7636608[/snapback]

Har valgt "reparering av windows" tidligere, så når jeg putter i CD fortsetter den bare på installering av windows, uten at jeg får valgt noe som helst.

Maskina har hengt seg fullstendig opp.

7636792[/snapback]

Oppstartsdiskett skal vel fungere? Brukte oppstartdiskett for win98 før, men den klarte ikkje overgangen til NTFS.

Ved rein install av windows med cd så får du alternativet om å formatere.

Får du den til å bote frå cd`n? Press a key to bot from cd...

Da skal du i teorien få muligheit til å begynne på nytt, og formatere hardisken\partisjonen.

Endret av _andreash_
Lenke til kommentar
Ja men hvis du velger at den skal innstallere windows vil den også slette hele greiene... Da legger du inn windows helt på nytt

7636832[/snapback]

Men jeg kan ikke velge noe som helst!

Når jeg starter PCen, fortsetter den installasjonen, men halvveis inn i installasjonen får jeg feilmelding, så maskina restarter, og prøver igjen å fortsette installasjonen av Windows.

Hvis ikke hadde jeg jo latt den installere windows for lenge siden.

Lenke til kommentar

Har du noen tilgang til en annen pc?

Eller det er jo et litt dumt spørsmål siden du er her inne :p

Hva med å koble harddisken til den pcen du sitter på nå(Som jeg regner med er en annen) Og boote opp fra den disken som opprinnelig sto i pcen. også ta å formatere harddisken

Lenke til kommentar

På windows XP cden kan du velge å instalere xp på nytt uten å reparere den gamle som ligger der, da du komme ret steg videre, får du opp informasjon om hvilken pertisjon du vil instalere på, da sletter du C: partisjonen, som da blir satt som udefinert område, også velger du den på nytt, som da vil gjøre at den blir opprettet på nytt, reformatert, og du kan instalere windows på da en "tom" partisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...