sindrejibb Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hvilke DX10-skjermkort finnes idag, eller kommer i løpet av januar/februar? Finnes det noen low/mid-endkort? Vet om 8800-serien men det er jo sånne high-end gamer kort. Har tenkt å skaffe meg ny PC og vista når det kommer og vil derfor ha et DX10-kort, men trenger ikke det beste og dyreste da jeg bare driver med videoredigering og annet familiebruk. Spiller ikke spesielt mye og er ihvertfall ikke spesielt opptatt av über-super-topp-grafikk. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 De eneste korta på markedet i dag er GeForce 8800GTS og GTX. Ellers er det bare DX9-kort. R600 kommer senere i kvartalet, men det er også bare high-end kort som nVidias. Du må nok vente til utpå vårparten for budsjettkort. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 I dag får du kun tak i to DX 10 skjermkort, Geforce 8800 GTO og GTX. Disse må helt klart sies å være high end i dag. 8600/8400 kort blir nok de første low/mid end kortene som kommer med DX10, men når de kommer vet jeg ikke. Vista har ikke noe krav om DX10, og har allerede blitt lansert, uten at DX10 er kommet enda. Har du ikke store krav til grafikk, vil jeg heller annbefale ett mid-end grafikkort til DX 9, de støtter som sagt Vista, og all den nye grafikken, og spill som krever DX10 kommer nok ikke før om en god stund. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Men når jeg først skal ha nytt skjermkort synes jeg jo det er greit å kjøpe et med DX10 siden jeg skal ha Vista og DX10 er fremtiden. Men det er rart om det kommer så sinnsykt lite DX10-kort når vista kommer om en knapp måned? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jo, men som nevnt så krever ikke Vista DX10 for å kjøre, pluss at DX10-spill ikke akkurat oversvømmer markedet om dagene. Og produsentene vil vel også få solgt ut så mye som mulig av sine lagre av DX9-chips før de kjører i gang med billige DX10-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå