Gå til innhold

Overklokking av PIII 667mhz med award bios

ola-gut

Anbefalte innlegg

Har en hp pavillion pc, med intel PIII 667 prosessor, og kjører award bios.. Usikker på hva hoved kortet heter. (vet ikke hvor jeg finner det!:)) Jeg har jo lest meg frem til at jeg kan øke hastigheten littegranne, uten så mye trøbbel og herk.. Men jeg får ikke til å justere i bios! Bus hastighet, og prossessor hastighet er låst! Rettere sagt, så er de opplyst i bios, men ikke justerbare.. noensteder! Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt at noen gidder å hjelpe her! :smile: Det er en HP pavillion 8670 (norway). Den har ifølge min forstand oppgitt prosessor som PIII 667/133. Da er det vel trolig socket 370 om ikke annet da vel? Som sagt tidligere, så får jeg da ikke opp annet enn opplysninger om hastighet i bios. Ikke får jeg se/røre multiplikator heller ut i fra deg jeg skjønner..

Jeg skjønner jo at det ikke er så veldig mye å hente uten mere kjøling, men det går vel litt? En annen ting er at jeg har i den pc`n et TNT2 nvidia 32MB 300mhz grafikk kort.. Det er jo ikke så veldig mye, men det går vel ann å presse litt mere ut av det å?

Lenke til kommentar

Det du må gjøre er og finne ut hvem som har produsert hovedkortet. Det er sansynlig laget på bestilling fra HP, så det er ribbet for alt mulig ekstra. Men selve "elektronikken" er den samme. Du må altså finne søsterkortet, og laste ned BIOSen til dette. Men du må være 100% sikker på merke og modell på HK.

Da kan du begynne og overklokke :smile:

PS, du mister garantien og du kan neppe gå tilbake til gammel-BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...