Gå til innhold

TT BigWater 735 eller Aquagate Mini R120

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny PC mot slutten av måneden.

Etter å ha sett meg lei på disse kjempestore luftkjølerne fant jeg ut at jeg kanskje skulle prøve vannkjøling.

Jeg har lyst til å starte med et ferdig sett slik at det blir mindre trøbbel, og første gang i vannkjølingsverden blir bra :thumbup:

Jeg lurte litt på hvilket av disse 2 settene ville være smart å velge. Mulighet for uttbygging er ikke så viktig, heller ytelse og prestasjoner. og at det skal være enkelt, både å feste og å finne plass til i kabinettet. :)

Thermaltake BigWater 735

Cooler Master Acuagate Mini R120

Her er forresten oppsettet mitt -oppsett-.

isaksn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bump skal maks en gang i døgnet, og maks to ganger på rad forresten. Du har to bumps i tillegg til din første post på under 4 timer. Unasett, har ikke prøvd noen av de kjølingene, men har hørt at BigWater var dårlig, men skal ha blirr betydelig bedre i det siste.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg hadde 2 bumps var at det først var null interesse, deretter var det _VELDIG_ mange som så på, men ingen som skrev noe som helst...

Jeg er ikke helt sikker på den TT BigWateren er jo på en måte et "større" sett fordi det er mer utbyggbart. Jeg har også hørt ganske mye om det, og det er gammelt. Men det er til og med blitt laget en helt egen tråd om det. Vet ikke helt om dette tyder på kvalitet eller ikke. Leste litt i tråden og det var vel en god del klaging der. Men tror den scorer ganske bra på ytelser, særlig i forhold til Cooler Masteren, som igjen da er veldig mye enklere, men som sagt, ville gjerne ha DERES synspunkter... :hmm:

-isaksn-

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Den tråden som er skrevet om Bigwater er om det FØRSTE settet som kom ut for over 2 år siden! 735 og 745 kom i fjor. Disse har større slanger, oppgradert pumpe og vannblokk.

Uansett: bumping er en uting og kan til nød gjøres hvis din tråd har havnet på neste side og du ikke får noe oppmerksomhet :angry:

Lenke til kommentar
Det er stor forskjell. Det eneste som er likt er radiatoren. Og man trenger ikke mye for å få et vannkjølingssett ;)

7643148[/snapback]

Stemmer. Kjøpte dette settet på tirsdag (02/01/2007), og det var montert i løpet av kort tid. Har ikke opplevd noe negativt med det. Gode temperaturer (28 grader idle i et rom med 22 grader), støysvakt og billig.

De nyere utgavene av ThermalTake BW (735 og 745) er blitt _mye_ forbedret. Har ikke hørt om en eneste person som har hatt problemer med dette settet, men den første utgaven var det derimot dårlig kvalitet på.

Jeg ville altså gått for ThermalTake BigWater 735 hvis jeg var deg. :thumbup:

Endret av mikie91
Lenke til kommentar

Jeg har hørt om en eller to som har hatt uflaks med den nye utgaven, men sånn blir det når man masseproduserer. Noe rusk kan komme med. Når det gjelder den første utgaven, har jeg kjørt dette settet i 1,5 år uten problemer. Men jeg trengte mer ytelse og kjølighet, så jeg byttet ut alt bortsett fra CPU-blokken som fortsatt putrer og går. Denne byttes ut når jeg gidder, for det er litt styr å ta ut HK...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...