nifty Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei ! Jeg har Tele2 ADSL, med ip telefoni. Tele2 leverer en alt i ett boks som visstnok heter Tilgin VOOD 453 for å kjøre denne løsningen. IP-telefonien fungerer som den skal. (Jeg kan med andre ord ringe, og motta samtaler...) DNS-oppslag fungerer som det skal (ipconfig /flushdns, med påfølgende forsøk på DNS oppslag fungerer....) MEN, går det an å kjøre annen trafikk på linja mi ? NEI.... Er det noen som har opplevd tilsvarende problem noen gang, og har noen forslag til hva som kan være problemet ?? Har testet utgående trafikk på alle *normale* protokoller, og alt er like dødt, unntatt DNS .... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har du parametrene for iptelefoni som skal legges inn så vil jeg anbefale å resette boksen. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Har du parametrene for iptelefoni som skal legges inn så vil jeg anbefale å resette boksen. 7636416[/snapback] HAR ikke de dessverre, tilgangen til de paramtrene er sperret av Tele2 :-( Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Tele2 support kan fikse dette. De logger seg inn på boksen og programmerer den for deg om nødvendig. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Tele2 support kan fikse dette. De logger seg inn på boksen og programmerer den for deg om nødvendig. 7640782[/snapback] Sorry, men det virker ikke som de skjønner hva som skjer heller, jeg har blant annet fått ny boks, og effekten er den samme. La inn innlegget her for å sjekke om noen hadde hatt dette spesifikke problemet med dette spesifikke utstyret tidligere for å slippe på *feilretting av linjefeil* som de kaller det , som det kan ta flere uker å få fastsatt en dato for. Kundesupport ble selvsagt kontaktet først, det hører med til historien at de heller ikke visste hvordan noen av settingene på boksen skulle være. (Eller ikke kunne fortelle meg det....) Lenke til kommentar
nifty Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 *nesten* i ferd med å gi opp her ! Kanskje det er noen som har en slik boks som kunne hjulpet med med noen screenshots fra *connection* delen av konfigurasjonen til boksen. *aner* jo ikke hva som skal stå i de forskjellige feltene engang liksom ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå