Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

winsockfix.exe problem mm


Anbefalte innlegg

trenger noen råd her ang winsockfix..

kjøpte meg gigabyte switch i dag (Cnet cgs500), kopplet opp og trodde at alt skulle være plug and play.. men den gang ei..

 

Har 6 stk pc`r i huset, og alle pc`r som ble kopplet mot gigabyte switchen mistet kontakten mot filserver.. men alle kom på internett..

Delte mapper mellom pc`ne fikk jeg heller ikke tilgang til..

 

Ringte en "venn" som sa jeg kunne prøve et program som het winsockfix..

dum som jeg var prøvde jeg dette på en pc.

Det løste ingenting, gjorde ting bare værre.. nå kommer jeg heller ikke på nett.

 

Noen ide`r der ute ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm har prøvet å legge det inn 2 ganger, men til ingen nytte,,

har prøvet å legge inn alle internettinstillinger på nytt..

prøvet fast ip, og dhcp.. men ingenting hjelper.. så jeg må reinstalere hele pc`n i morgen tidelig..

 

Det rara er også at jeg får pinget mellom alle pc`r.. men får bare ikke tilgang.. hverken til de andre pc`ne eller internett.. sistnevnte stoppet som sagt opp etter å ha lagt inn winsockfix..

 

er det andre metoder ? lignende programmer av winsockfix?

nå er alle råd gode:)

Lenke til kommentar

forsent gitt.. har nå formatert og lagt inn alt på nytt,, men det hjalp ikke gitt,,

_________

 

Skjønner det ikke !! for jeg får jo logget meg på feks Linksys routeren min, og jeg har jo switchen mellom linksys og pc`ne mine..

og pc`ne viser jo at jeg er logget på med 1gbits nettverk..

 

Men kommer ikke på nett..

gir opp for i kveld.. prøver igjen i morgen..

 

god natt allesammen.

:cry:

Lenke til kommentar

ja ja da er jeg i gang med formatering nr 2.. denne gang tar jeg ikke en hurtigformatering.. men en komplett formatering !

Hvorfor ? jo fordi før jeg brukte programmet winsockfix, så kom jeg iallefall på nett, selv om jeg riktignok ikke kom inn på nettverket..

Nå derimot kommer jeg ikke inn på nettverket eller internett..

2 av pc`ne har jeg ikke brukt winsockfix på og de kommer jeg på nett med.. men ikke nettverket selvfølgelig :(

 

Når jeg tar en hurtigformatering, så virker det som om ikke alle filene fra winxp ikke blir slettet? er det riktig ?

Lenke til kommentar
ja ja da er jeg i gang med formatering nr 2.. denne gang tar jeg ikke en hurtigformatering.. men en komplett formatering !

Hvorfor ? jo fordi før jeg brukte programmet winsockfix, så kom jeg iallefall på nett, selv om jeg riktignok ikke kom inn på nettverket..

Nå derimot kommer jeg ikke inn på nettverket eller internett..

2 av pc`ne har jeg ikke brukt winsockfix på og de kommer jeg på nett med.. men ikke nettverket selvfølgelig :(

 

Når jeg tar en hurtigformatering, så virker det som om ikke alle filene fra winxp ikke blir slettet? er det riktig ?

7639209[/snapback]

Det eneste winsockxpfix gjør er som sagt å resette TCP/IP-protocollen, det er ikke noe poeng å formatere pcen for andre gang. Tror heller problemet er at maskinen ikke mottar ip-adresse e.l. - Prøv å sett manuell ip-adresse og dns-server tilsvarende det du bruker på de andre pcene, for dersom pcen stod med statisk ip-adresse før du kjørte winsockxpfix, så ble denne tilbakestilt til dynamisk.

Lenke til kommentar

Maskinene virker nå i nettverket etter siste formatering.. ;)

Men kommer fremdeles ikke på internett.. syns dette er veldig rart, alt tullet startet bare med at jeg skulle sette inn en gigabyte switch.. hadde jo switch fra før, men 100mb.. det var jo bare å flytte over ledningene.. men tydeligvis ikke..

 

Tingen er at nå har jeg jo satt tilbake den gamle switchen.. men nå virker ikke det lenger heller..

 

Kan noen av nettverkskorta ha tatt kvelden?

De viser jo at jeg har kontakt på nettverket.. får pinget.. og jeg kommer nå inn på de andre maskinenes delte mapper.. men ikke internett *(bortsett fra 2 pc`r da..)

Lenke til kommentar
Maskinene virker nå i nettverket etter siste formatering.. ;)

Men kommer fremdeles ikke på internett.. syns dette er veldig rart, alt tullet startet bare med at jeg skulle sette inn en gigabyte switch.. hadde jo switch fra før, men 100mb.. det var jo bare å flytte over ledningene.. men tydeligvis ikke..

 

Tingen er at nå har jeg jo satt tilbake den gamle switchen.. men nå virker ikke det lenger heller..

 

Kan noen av nettverkskorta ha tatt kvelden?

De viser jo at jeg har kontakt på nettverket.. får pinget.. og jeg kommer nå inn på de andre maskinenes delte mapper.. men ikke internett *(bortsett fra 2 pc`r da..)

7640278[/snapback]

 

Dette ligner fryktelig mye med hva jeg sliter med i øyeblikket. Skulle innstallere et nytt skjermkort i PCen. Så ville den plutselig ikke på nettet mer. Jeg har lokalt nettverk OK. Og min bærbare som er koblet mot samme RouterModem (SpeedTouch 546T) kobler fint opp på internet. Og det samme gjør Telio telefonen, så det må være noe som har skjært seg i PCen. I øyeblikket tar jeg BUP til den bærbare. Hadde lurt på å foreta en ny Windows installasjon og/eller formatere hele disken, men jeg kan jo like så godt forsøke Winsockfix først. Noen med gode ideer til en mindre drastisk løsning?

 

Torstein

Lenke til kommentar
Maskinene virker nå i nettverket etter siste formatering.. ;)

Men kommer fremdeles ikke på internett.. syns dette er veldig rart, alt tullet startet bare med at jeg skulle sette inn en gigabyte switch.. hadde jo switch fra før, men 100mb.. det var jo bare å flytte over ledningene.. men tydeligvis ikke..

 

Tingen er at nå har jeg jo satt tilbake den gamle switchen.. men nå virker ikke det lenger heller..

 

Kan noen av nettverkskorta ha tatt kvelden?

De viser jo at jeg har kontakt på nettverket.. får pinget.. og jeg kommer nå inn på de andre maskinenes delte mapper.. men ikke internett *(bortsett fra 2 pc`r da..)

7640278[/snapback]

 

Dette ligner fryktelig mye med hva jeg sliter med i øyeblikket. Skulle innstallere et nytt skjermkort i PCen. Så ville den plutselig ikke på nettet mer. Jeg har lokalt nettverk OK. Og min bærbare som er koblet mot samme RouterModem (SpeedTouch 546T) kobler fint opp på internet. Og det samme gjør Telio telefonen, så det må være noe som har skjært seg i PCen. I øyeblikket tar jeg BUP til den bærbare. Hadde lurt på å foreta en ny Windows installasjon og/eller formatere hele disken, men jeg kan jo like så godt forsøke Winsockfix først. Noen med gode ideer til en mindre drastisk løsning?

 

Torstein

7643431[/snapback]

 

 

he he ja dette er frustrerende,, Jeg har nå endelig kommet på nett.. igjen !

MEn nå virker ikke nettverket lenger,, jeg får riktig ip adresse fra router og det har jeg gjort hele tiden.. men tidligere kom jeg da ikke på nett.. ikke før jeg hadde formatert og lagt inn alt på nytt 2 ganger..

Nå sliter jeg med å komme inn på min filserver..

de andre pc`ne kommer nå også inn på internett og filserver.. bortsett fra denne maskinen.. så nå skal jeg lete litt i forumet å se hva jeg kan finne.. lykke til ..tilmeg og deg..

Og til deg Torstein, så kan du jo prøve winsockfix.exe, det har hjulpet for mange.. men desverre ikke for meg..

Lenke til kommentar
Maskinene virker nå i nettverket etter siste formatering.. ;)

Men kommer fremdeles ikke på internett.. syns dette er veldig rart, alt tullet startet bare med at jeg skulle sette inn en gigabyte switch.. hadde jo switch fra før, men 100mb.. det var jo bare å flytte over ledningene.. men tydeligvis ikke..

 

Tingen er at nå har jeg jo satt tilbake den gamle switchen.. men nå virker ikke det lenger heller..

 

Kan noen av nettverkskorta ha tatt kvelden?

De viser jo at jeg har kontakt på nettverket.. får pinget.. og jeg kommer nå inn på de andre maskinenes delte mapper.. men ikke internett *(bortsett fra 2 pc`r da..)

7640278[/snapback]

 

Dette ligner fryktelig mye med hva jeg sliter med i øyeblikket. Skulle innstallere et nytt skjermkort i PCen. Så ville den plutselig ikke på nettet mer. Jeg har lokalt nettverk OK. Og min bærbare som er koblet mot samme RouterModem (SpeedTouch 546T) kobler fint opp på internet. Og det samme gjør Telio telefonen, så det må være noe som har skjært seg i PCen. I øyeblikket tar jeg BUP til den bærbare. Hadde lurt på å foreta en ny Windows installasjon og/eller formatere hele disken, men jeg kan jo like så godt forsøke Winsockfix først. Noen med gode ideer til en mindre drastisk løsning?

 

Torstein

7643431[/snapback]

 

 

he he ja dette er frustrerende,, Jeg har nå endelig kommet på nett.. igjen !

MEn nå virker ikke nettverket lenger,, jeg får riktig ip adresse fra router og det har jeg gjort hele tiden.. men tidligere kom jeg da ikke på nett.. ikke før jeg hadde formatert og lagt inn alt på nytt 2 ganger..

Nå sliter jeg med å komme inn på min filserver..

de andre pc`ne kommer nå også inn på internett og filserver.. bortsett fra denne maskinen.. så nå skal jeg lete litt i forumet å se hva jeg kan finne.. lykke til ..tilmeg og deg..

Og til deg Torstein, så kan du jo prøve winsockfix.exe, det har hjulpet for mange.. men desverre ikke for meg..

7646110[/snapback]

 

Det hjalp ikke med WinSockFix. Så nå er den PCen formatert og Win XP -64 er innstallert på nytt. Nå er det bare problemet med å få innstallert alle driverne med 64 bits windows og ikke kompatibel innstallasjonsprogramvare fra MSI. Så der har jeg nok fått noe å pusle med i helgen......

 

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...