alexrui Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg har i dag et ASRock socket A hovedkort https://prisguiden.no/product.php?productId=25490 og jeg lurte på om jeg kan bruke en AMD Sempron socket 754 prosessor på dette hovedkortet? Har hørt at det er mange som har Sempron prosessor på dette hovedkortet, har Sempron gitt ut noe i socket A? Hilsen forvirret pc-nerd Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei Sempron finnes både for Socket A og Socket 754, Socket A passer ikke på 754 HK eller omvendt... Lenke til kommentar
alexrui Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Takk for raskt svar.. Det var det jeg mente å tro... Men socket-A prosessorene er ute av produksjon, så derfår må man vel isåfall kjøpe dyre prosessorere brukt? Er det riktig? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Takk for raskt svar.. Det var det jeg mente å tro... Men socket-A prosessorene er ute av produksjon, så derfår må man vel isåfall kjøpe dyre prosessorere brukt? Er det riktig? 7636353[/snapback] Om du i det store og det hele får tak i socket A prosessorer tror jeg prisen vil ligge på litt over 1000 kr. Har socket A selv, og kjøpte en av de siste XP 3200+ prosessorene som var igjen i landet for omlag 2 og et halvt år siden.. Skal du ha ny prosessor til den socketen må du nok følge litt med på bruktmarkedet.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 noen selger de dyrt og noen selger de billig.. det ville vert lurt å spart seg opp 1500 å bare kjøpe seg et am2 sempron-system ville ivertfall ikke satsa på et celleron system. jeg har prøvd den 2.53ghz celleron og sempron 2800+ .. er ikke tvil om hva jeg velger! servern min kjører sempron 2800+ et hk med innebygd GF 6150 og 512mb 667mhz ddr2 ram.. hele shitten får du til rundt 1500 nytt. kan fint kjøre litt eldre spill på noe sånt.. farcry nfsu/nfsu2 eller lignene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå