Mauritsius Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei. Jeg har et EOS 400D. Når jeg tar bilde på auto (grønn firkant) så velger den alltid lukkertid på 1/60 s. Eksempel: Auto (grønn firkant) gir: Lukkertid=1/60 s, Blenderåpning=f2,8, ISO=400. Når jeg så stiller om til AV med samme blenderåpning (f2,8) og samme ISO (400) og selvfølgelig samme bilde setting, så velger kameraet lukkertid på 0,5 s og bildet blir lysere (nesten for lyst). Skulle ikke kameraet valg lig lukkertid i begge tilfeller? Lenke til kommentar
berland Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Avfyres blitzen når du har den på Auto da? 1/60 velges vanligvis når du bruker blitz. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Nei, for på auto så regner den med blits....mens den ikke gjør det i manuell når den er pusha ned. tror jeg da. Har 400d selv og synes det er slik det ser ut som det henger sammen. Lenke til kommentar
Mauritsius Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Ja, jeg har blitz på i begge tilfeller. Skjønner derfor ikke hvorfor det blir forskjellig eksponering. Jeg tester også med samme brennvidde (17mm). Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 jepp sån er det. i auto og P velger kameraet 1/60 sek. Bruker selv mest M når jeg tar blitz bilder da setter jeg bare blender og lukker og blitzen ordner resten. Lenke til kommentar
yomann Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Er det samme type lysmåling som blir brukt i begge tilfeller? Lenke til kommentar
berland Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hvordan eksponeringen når blitz skal brukes er avhengig av hvilket program du bruker, og dette bør det stå om i din brukermanual. Står det ikke noe der? (jeg har ikke 400D) Lenke til kommentar
Mauritsius Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 OK, forstår det slik at Auto og P velger 1/60s som standard når blitz brukes. Betyr dette at jeg skal få lik eksponering i samme test når blitz ikke brukes p.g.a. (nok lys)? Er det noen som vet hvorfor Auto og P velger 1/60s? Lenke til kommentar
magnus74 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 OK, forstår det slik at Auto og P velger 1/60s som standard når blitz brukes. Betyr dette at jeg skal få lik eksponering i samme test når blitz ikke brukes p.g.a. (nok lys)? Er det noen som vet hvorfor Auto og P velger 1/60s? 7637453[/snapback] Hei. Du finner svar på dette samt en lenke til mer informasjon i denne tråden. Lenke til kommentar
Mauritsius Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Takk alle sammen, forstår det nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå