Fox1 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hei! Har en del musikk jeg har lagret på HD i WMA-format. Får imidlertid problemer når jeg skal overføre disse til mp-3 spilleren min (Nokia Music Player). Den (eller rettere sagt Nokia Audio Manager) fikser ikke WMA-filer. Noen som kjenner til ett program eller en mulighet til å konvertere disse UTEN å måtte betale for ett eller annet suspekt konverterings-program...? Har prøvd flere slike småprogrammer i trial-versjon, men de funker rett og slett ikke!! Fox Mulder Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 dBpowerAMP Music Converter fikser saken. Du finner det her: http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Håper du forøvrig også er klar over at konvertering WMA<->MP3 er en dum idé når det gjelder kvaliteten på lyden. Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Det er ikke uten videre riktig. Kvalitetstapet i koverteringen er ganske lik null i dette tilfellet. Hvis du benytter mp3 med f.eks 160 kbps mens wma-filen f.eks var på 80 kbps så burde en ikke få så mye tap - hvis noe overhodet. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Shannon's samplingsteorem: For å gjennskape et signal må tastetiden være minst det dobbelte av den høyeste sinuskomponenten i signalet. (2*f_taste) taste=sample Eks cd.. Ønsker å overføre 20000 Hz ... tastefrekvens 44000 Hz Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Vel, her var det snakk om bitraten, ikke samplingsfrekvensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå