Gå til innhold

Døde taster på min W810i?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte jeg skulle spørre her før jeg sender den inn på service.. Jeg har en Sony Ericsson W810i, som jeg sliter litt med. Det er endel ''døde' taster, dvs at venstre, zoom, walkman og hurtigmenyknappene ikke virker. Vil dette løse seg ved og opptdatere Firmwaren? Er ganske plagsomt og gå omveier for og komme fram..

Håper på raskt svar,

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Bare oppdater firmwaren, du. Gjorde det på min, men det hjalp desverre ikke da det var filsystemet det var noe galt med og jeg var nødt å flashe den på nytt.

Har alldri hørt om at en firmwareoppdatering skal fikse "døde taster", da "døde taster" ofte oppstår etter hardt/uvettig bruk. En oppdatering av firmwaren fikser nok mer "software-messige problemer" enn den fikser fysiske.

Men for alt jeg vet kan det være en software feil som skaffer deg trøbbel.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Bare oppdater firmwaren, du. Gjorde det på min, men det hjalp desverre ikke da det var filsystemet det var noe galt med og jeg var nødt å flashe den på nytt.

Har alldri hørt om at en firmwareoppdatering skal fikse "døde taster", da "døde taster" ofte oppstår etter hardt/uvettig bruk. En oppdatering av firmwaren fikser nok mer "software-messige problemer" enn den fikser fysiske.

Men for alt jeg vet kan det være en software feil som skaffer deg trøbbel.

7637719[/snapback]

Oppgradering av software fikser ikke dette problemet. Sannsynligvis kretsen som styrer registrering av tastetrykk som har tatt kvelden.

Du må nok sende tlf inn på service.

Lenke til kommentar

"Europe 4" inneholder de nordiske språkene, du trenger jo også et program for å flashe da... hvis du ikke har siste versjon så bruk SEUS (SonyEricssonUpdateService). Dersom tlf din er brandet kan det hende dette ikke går, da må du levere den inn eller bruke wotan, davinciteam eller liknende klient.

Lenke til kommentar

"Europe 4" er navnet på firmware med norsk språk som du spurte etter... Dette trenger du derimot ikke bekymre deg for dersom du bruker SEUS. Som jeg skrev over står SEUS for SonyEricssonUpdateService så da er www.sonyericsson.no et bra sted å lete. velg "støtte" i menyen, så produktstøtte, finn din tlf i en "rulleliste-meny" velg SonyEricsson UpdateService under "Programvare og konfigurasjon". Last ned og følg instruksjonene. Viktig å ha full-ladet batteri når du oppdaterer tlf!

Noen tlf som er "brandet" (dvs at netcom, telenor e.l. har lagt inn sine egne menyer på tlf) kan ikke oppdateres med dette programmet, men det finner du jo fort ut. I såfall må du levere den til et verksted for å oppgradere.

Evt kan du flashe selv ved hjelp av en klient du kan laste ned fra wotanserver.com eller davinciteam.com, dette koster imidlertid penger.

Håper dette hjalp deg!

Lenke til kommentar

Høres ut som telefonen di en vannskadd spør du meg. Akkurat det samme skjedde med min K750i. Kondens på telefonens ytterflate under samtaler trenger inn i telefonen og tuller med tastene. Noen timer på en varmeovn kan hjelpe. Noen minutter med føner kan også gjøre at det plutselig begynner å fungere igjen.

Dette fra svar fra service verksted, og deretter egen erfaring med føner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...