veitch Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei, skal dele ein ekstern harddisk over mitt hjemmenettverk. er får dette ikkje til.. har sikkert gjor noko feil, er det noko som kan forklare meg heile prossesen for å utføre dette? btw, håper ikkje det ligger noko sånne innlegg her, fant vertfall ingen i farten Mvh Fredrik Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei, skal dele ein ekstern harddisk over mitt hjemmenettverk. er får dette ikkje til.. har sikkert gjor noko feil, er det noko som kan forklare meg heile prossesen for å utføre dette? btw, håper ikkje det ligger noko sånne innlegg her, fant vertfall ingen i farten Mvh Fredrik 7635590[/snapback] Tja, ikke godt å si. Trenger nok litt mer info. Er det en en USBdisk eller en nettverksdisk (RJ45/WiFi)? Hvis USB disk har du denne koblet til en USB printserver eller til en PC? Hva slags nettverk har du? Mvh Gutorms Lenke til kommentar
veitch Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 harddisken (WESTEN) er koblet til pc'en via USB 2.0 ja:P eg har adsl, eit telenor moden som kobles til ein tråløs ruter (jensen sak) som sender singnalet opp til eit tråløs motaker som kobles i pc'en via usb kabel.. håper du får til å hjelpe meg, har prøvd men ha aldir gjort det før så Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 harddisken (WESTEN) er koblet til pc'en via USB 2.0 ja:Peg har adsl, eit telenor moden som kobles til ein tråløs ruter (jensen sak) som sender singnalet opp til eit tråløs motaker som kobles i pc'en via usb kabel.. håper du får til å hjelpe meg, har prøvd men ha aldir gjort det før så 7642913[/snapback] Heisan igjen, Jepp, da er det straks mer oversiktlig :-) To alternativer: 1. - Velg den PC'en du vil ha på hele tiden (som server) - Koble USB disken til denne PC'en - Høyreklikke på diskikonet i My Computer - Velg Sharing and Security - Følg instruks som Microsoft kommer med videre. 2. - Kjøp en router/gateway som støtter tilkobling av USB disker (USB port på routeren) - Koble til disken - Følg routerens proprietære instruks (forskjellig fra produsent til produsent). Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå