gixer Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hei! Sitter her med en AMD XP 1700+ prosessor og et Abit KG7 hk. Siden jeg er av den type som liker å fikle med saker og ting så har jeg lyst til å prøve å overklokke. Prosessoren er låst så da er det vel sånn at jeg bare kan klokke på bussen, men da jeg gjør dette (softmenu 3 i bios) så blir skjermen helt svart når jeg lagrer og restarter. Eneste jeg kan gjøre da er å ta ut batteriet av hk for å resette bios. Dette har ikke noe med (tror jeg) at jeg klokker for mye fordi jeg klokka bussen bare med 5 mhz eller mindre. Rammen er av typen Twinmos 2100. Setter pris på seriøse svar! Takk! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Ingen? Vil overklokke! Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har desverre ingen andre råd enn å prøve litt mindre skritt når du klokker. Du har tross alt muligheten til å øke MHz enkeltvis.. Du kan også teste med slappere minneinnstillinger, bare for å forsikre deg om at det ikke er minnet som er flaskehalsen. Tilslutt vil jeg bare minne deg på at du har en "reset cmos"-jumper på hovedkortet. Det er litt enklere å bruke den enn å ta ut batteriet hele tiden. (se hk-manualen hvis du er usikker på fremgangsmåten) Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har ingen stalltips dessverre, men jeg bruker også et KG-7 hovedkort. Kjører en XP2000+ stabilt med en fsb på 145 her hos meg (har ikke unlocka prosessoren så jeg får kun overklokka via fsb). [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-11-24 22:33 ] Lenke til kommentar
gixer Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Gabriel_X: Kjører du standard volt på coren? Kan det være at CPU`en får for lite strøm? PS. Takk for reset tipset Turbel! Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 23:18, skrev gixer:Gabriel_X: Kjører du standard volt på coren?Kan det være at CPU`en får for lite strøm? Det kan det kanskje være - jeg kjører forøvrig med 1.8 volt, default er vel 1.75 tror jeg. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Kanskje denne FAQ-en kan hjelpe deg? :smile: Lenke til kommentar
gixer Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Takker og bukker Lysbryter! Har du overklokket prosessoren din eller? Hvor langt klarte du å komme uten å låse opp og hva var volt`en din på da? Takker igjen! Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Som så mange andre med XP-prosessor og KR7A eller et av de lignende kortene, hadde jeg i begynnelsen kjempeproblemer med å få minnet til å være stabilt. Løsningen viste seg å være å øke FSB til minst 137. Går jeg under det, får jeg ikke stabil PC. Jeg MÅ altså overklokke! :smile: FAQ'n på sudhian.com (tidl. viahardware.com) har hjulpet meg mye. Jeg har ikke prøvd å tyne systemet veldig mye. Jeg kjører med en FSB på 139 akkurat nå, og det går bra. Har ikke prøvd høyere enn 140 tror jeg - ble litt lei eksperimentering etter av hovedkortet ødela to-tre minnebrikker for meg. :razz: Jeg kjører aggressive BIOS-innstillinger, men både minne og prosessor klarer seg bra med standard volt-settings. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå