Gå til innhold

XP 1700 og Abit KG7 nekter å overklokke:(

gixer

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her med en AMD XP 1700+ prosessor og et Abit KG7 hk. Siden jeg er av den type som liker å fikle med saker og ting så har jeg lyst til å prøve å overklokke. Prosessoren er låst så da er det vel sånn at jeg bare kan klokke på bussen, men da jeg gjør dette (softmenu 3 i bios) så blir skjermen helt svart når jeg lagrer og restarter. Eneste jeg kan gjøre da er å ta ut batteriet av hk for å resette bios. Dette har ikke noe med (tror jeg) at jeg klokker for mye fordi jeg klokka bussen bare med 5 mhz eller mindre. Rammen er av typen Twinmos 2100.

Setter pris på seriøse svar!

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har desverre ingen andre råd enn å prøve litt mindre skritt når du klokker. Du har tross alt muligheten til å øke MHz enkeltvis.. Du kan også teste med slappere minneinnstillinger, bare for å forsikre deg om at det ikke er minnet som er flaskehalsen.

Tilslutt vil jeg bare minne deg på at du har en "reset cmos"-jumper på hovedkortet. Det er litt enklere å bruke den enn å ta ut batteriet hele tiden. (se hk-manualen hvis du er usikker på fremgangsmåten)

Lenke til kommentar

Som så mange andre med XP-prosessor og KR7A eller et av de lignende kortene, hadde jeg i begynnelsen kjempeproblemer med å få minnet til å være stabilt. Løsningen viste seg å være å øke FSB til minst 137. Går jeg under det, får jeg ikke stabil PC. Jeg MÅ altså overklokke! :smile: FAQ'n på sudhian.com (tidl. viahardware.com) har hjulpet meg mye.

Jeg har ikke prøvd å tyne systemet veldig mye. Jeg kjører med en FSB på 139 akkurat nå, og det går bra. Har ikke prøvd høyere enn 140 tror jeg - ble litt lei eksperimentering etter av hovedkortet ødela to-tre minnebrikker for meg. :razz:

Jeg kjører aggressive BIOS-innstillinger, men både minne og prosessor klarer seg bra med standard volt-settings. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...