Dan Hansen Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Jeg skal bygge en multimediamaskin med "full pakke" dvs, sorroundanlegg, dvd-brenner, fotoprinter, skanner osv. Den skal brukes til videoredigering og presentasjoner bl.a med projektor. Hva anbefaler dere å benytte av komponenter og utstyr? PS: pris kommer i annen rekke Lenke til kommentar
house Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 skal det brukes til videoredigering, så ville jeg ha kjøpt en 2.0ghz p-4 512 DDR 80gig HD ATI Radeon 8500 (skal visst være bra til VID-reg.. (vivo) .. det er min anbefaling... vent på flere, sikkert flere folk som veit mere enn meg =) hehe Housey Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Du bør hvertfall få deg http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...18&GrpID=2&s=pl Tastetur http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...18&GrpID=1&s=pl Optisk Mus =) Lenke til kommentar
EIHefe Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 hmm.. er vel Firewire som er mest aktuelt hvis man skal drive med videoredigering? (digital that is) Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 til video redigering : det viktikste er vell ikke cpu hastiget, men ett bra capture kort,raske store scsi disker, firewire,512mb minne og oppover, av programmer så å jeg anbefale Adobe premier Surround : ett kort som støtter 512 , ikke kjøp noen pc høyttalere heller legg i litt penger til ett ordentlig surround anlegg(harman kardon f.eks) ordentlige kabler er ett must. hvis du skal ha dvd brenner må du kjøpe en DVD+RW. det nesten sikkert att det er dette format som kommer til slå an.Da kan du brenne DVD-er som du kan spille av fra alle dagens DVD spillere,hvis de leser brente DVD-er da med andre ord. angående prosjektor : skal du bare bruke til enkle presentasjoner kan du kjøpe deg en billig en til ca.10000,- ,men hvis du skal ha en du kan leke deg med hjemme til filmer og tjo&hei må du nok opp i en litt høyere prisklasse, jeg har ikke noe særlig greie på hvem som er best idag(det er over ett år siden jeg kjøpte min phillips proscreen 4600 brukt) , men det beste er vell å få en demost. av forskjellige prosje. hos forhandlere. Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Anbefaler Soundblaster Audigy lydkort. Her får du et bra lydkort, og sammtidig Firewire kontroller! Bruker det når jeg laster inn video fra DV kameraet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå