Gå til innhold

Sapphire Radeon X1950PRO 256MB - jeg lurer på litt

Variabel

Anbefalte innlegg

Altså. Jeg har planer om å kanskje gå til innkjøp av et Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, HDCP, 2xDVI-I, Lite-Retail og lurer på følgende:

1. Kortet har ATI CrossFire-teknologi, betyr det at det støtter SLI?

2. Jeg vurderte også å kjøpe dette GeForce 7950GT-kortet, men det er snakk om så mye mer penger enn jeg egentlig har råd til å bruke på skjermkort. Dessuten ser det jo ut til at Sapphire-kortet har mer Kjerneklokkehastighet og like mye Memory Clock Speed osv.

Noen meninger til kanskje lignende kort i samme prisklasse som er et bedre valg?

Endret av Variabel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det betyr at det støtter Crossfire, ATis svar på SLI, du trenger et hovedkort som støtter Crossfire da.

2. 7950GT yter bedre men er dyrere ja, du finner nok ingen kort med tilsvarende ytelse i den prisklassen som X1950Pro ligger i :)

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Altså. Jeg har planer om å kanskje gå til innkjøp av et Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, HDCP, 2xDVI-I, Lite-Retail

Har også tenkt å kjøpe samme kortet. Ytelsen på det kortet er av sjelden vare når det gjelder så billig pris  :!:  :D Har sjekket tester av det kortet, og det sto at det skulle yte knall bra for den prisen. Si ifra vis du du bestiller det ;)

Endret av Niern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...