Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Range extender med ekst. antenne?

Anbefalte innlegg

Skal dele trådløst nett med nabo ca 100 meter unna. Han har trådløs router stående i vindu og jeg vil sette opp en utendørs antenne og sikte meg inn på denne.

Ser de fleste utendørsantenner har kontakt for kobling mot nettverkskort. Dette er jo en ok løsning prismessig men betinger at mitt stasjonære treskeværk står på 24/7 for at internett skal være på luften.

Lurer derfor på om det finnes en router/range extender som både kan ta imot signal fra utendørsantennen og sende dette videre trådløst i mitt eget hus?

Event. tips til andre løsninger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett hat tilbud på Linksys WRT54GL til 499.- nå.

Kjøp to slike og sett de opp med Hyperwrt firmware ( www.thibor.co.uk ).

Velg så WDS + AP mode og du har både link og lokal trådløsaksess.

Du kan stille effekten på begge routerne opp til ~80mW for bedre signalstyrke.

Skulle ikke dette være nok kan du sette på en flatpanelantenne fra f.eks wlansupply.no

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Komplett hat tilbud på Linksys WRT54GL til 499.- nå.

Kjøp to slike og sett de opp med Hyperwrt firmware ( www.thibor.co.uk ).

Velg så WDS + AP mode og du har både link og lokal trådløsaksess.

Du kan stille effekten på begge routerne opp til ~80mW for bedre signalstyrke.

Skulle ikke dette være nok kan du sette på en flatpanelantenne fra f.eks wlansupply.no

7635550[/snapback]

et spm når det settes opp på denne måten, skal de ha separate kanaler eller egne?

det gjelder forsovet visst en har et aksesspunkt og en repeater, 2 kanaler eller 1 i dette tilfeller?

noen som har en regel for dette?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Løfter denne igjen siden jeg skal montere opp dette snart...

Å kjøpe to enheter er egentlig ikke noe alternativ da naboen alt har router som står i vindu og er rettet mot mitt hus. Ikke lyst til å rote med infrastrukturen nede hos han.

Så det jeg da trenger er noe med utendørs antenne som tar imot signalet i mitt hus og så videresender det til et trådløs nett inne hos meg.

Er ut etter en enklest og billigst mulig løsning. Avanserte opplegg der firmware i routere må oppdaters osv utgår i denne omgang. Naboen mener jeg har wpa kryptering så boksen må vel støtte dette kanskje?

Lenke til kommentar

Er eneste løsning å kjøpe nettverkskort med ekstern antenne til pcen og ha denne på døgnet rundt og koble denne mot en trådløs router eller at annet nettverkort for å dele signalet videre ut i huset?

Skulle tro noe andre hadde hatt et tilsvarende problem før...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror jeg lurer på litt av det samme her. Jeg ønsker å dele nettverk med nabo. Han har trådløst nettverk/internett, men jeg får kun signal i ene enden av huset. Jeg ønsker å ordne det slik at jeg får trådløst nettverk i hele huset mitt også. (Tilgang på internett)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Ser at det nå er kommet mange range extendere med tilkobling for ekstern antenne. Men hos meg er den eksterne antennen montert på veggen utenpå huset. Skulle derfor hatt en som støttet to antenner slik at signalet fra naboen ble fantet opp av den ene og videresendt inne i huset av den andre. Noen bokser som støtter dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...