Gå til innhold

hva gir best lyd av hk eller X-FI?

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

har det aller nyeste av onboard lydkort på pcen min og X-FI. tenkte jeg skulle kjøpe meg annlegg og lurte derfor på hva som gir best lyd til annlegget. X-FI eller optiske ut på hk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på om du skal kjøre spill eller ikke. Til vanlig musikkbruk vil digital ut fra HK gi vel så god lyd som X-Fi. Men i spill er det veldig mange stemmer som skal spilles av, og da er det kjekt med en prosessor i lydkortet som prosesserer disse. X-Fi har også muligheten til å spille av flere stemmer enn en onboardkontroller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

blir egentlig mest musikk... vet noen hvor man kan få kjøpt det panelet som følger med de dyre versjonene av X-FI?

Lenke til kommentar
har det aller nyeste av onboard lydkort på pcen min og X-FI. tenkte jeg skulle kjøpe meg annlegg og lurte derfor på hva som gir best lyd til annlegget. X-FI eller optiske ut på hk?

7635189[/snapback]

Hvilket anlegg er det du skal kjøpe?

Hvis det er stereo du skal kjøpe,så er det få stereoforsterkere som har digital inngang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

har kjøpt meg et par høytalere og en sub, samt en 5,1 forsterker med en hel masse tilkoblinger inkludert digitale inganger og utganger

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på om du skal kjøre spill eller ikke. Til vanlig musikkbruk vil digital ut fra HK gi vel så god lyd som X-Fi. Men i spill er det veldig mange stemmer som skal spilles av, og da er det kjekt med en prosessor i lydkortet som prosesserer disse. X-Fi har også muligheten til å spille av flere stemmer enn en onboardkontroller.

7635278[/snapback]

Unnskyld om jeg "stjeler" tråden, men jeg føler det er et relevant spørsmål:

Dersom det står på HK at det støtter 5.1 (med 3 mini-jacks) og har i tillegg digital ut (Spdi/f), vil jeg da kunne få 7.1 på surroundreceiveren via spdi/f, eller må jeg da kjøpe separat lydkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...