Gå til innhold

Hardisken slutter å virke etter kort bruk

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har kjøpt 2 WD 320gb S-ata hardisker.

Problemet mitt er at etter å ha copiert eller flyttet filer over på hardisken så klikker den og jeg får opp div feilmeldinger.

Det som står i Event Veiewer`n er at det er en

Event 11:

The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR1.

Etter det slutter Hardisken å virke: jeg får ikke no gått inn på den i det hele tatt.

akuratt som å gå inn på en cd-rom uten cd.

Noen som har noe peilig på hva dette kan forårsakes av ??

Jeg kjører

Am2 system med:

Amd 4400+

Msi K9N Diamond

2x1024mb OCZ

Mist 500W

Og jeg har også flere WD og Seagate hardisker men de er mindre og eldre.

Og jeg bruker Windows 2000

Takker for svar

Endret av BlueDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok partisjonstabellen som har røket. Bruk getdataback ntfs eller fat for å hente tilbake filer fra disken :)

Vises den ikke i bios er den nok død...

Viss innholdet skal vise seg at det er innhold med storeverdier som f.eks filmer, musikk, bilder, regnskaper osv så har vell norsk lov sakt at defecte disker med garanti skal leverandøren hente ut data fra ødlagte disker, eller noe slikt... husker ikke helt. Ta kontakt med butikken den er kjøpt i og hør der ;)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Viss innholdet skal vise seg at det er innhold med storeverdier som f.eks filmer, musikk, bilder, regnskaper osv så har vell norsk lov sakt at defecte disker med garanti skal leverandøren hente ut data fra ødlagte disker, eller noe slikt... husker ikke helt. Ta kontakt med butikken den er kjøpt i og hør der ;)

7639373[/snapback]

Om det er slik så måtte en disk kostet rundt 10000,- for å kunne dekke inn kostnadene når den ryker siden alle disker ryker før eller siden. Men ja veit det var snakk om det en gang men håper ikke det kom igjennom.

Endret av ftpman
Lenke til kommentar

Det er 2 like disker som jeg har samme problemet med.

Diskene er ikke døde for de fungerer fint en liten stund etter restart.

Tror nok ikke det er varme som gjør det heller men kanskje

Den ene disken har fungert fint med det gamle oppsettet mitt (også MSI)

:

Bruk et program for å lese SMART-infoen fra disken, det kan si noe om hva som er galt. Høres ut som den må byttes.

Noen som har navnet på et slik program eller link til hvor det kan lastes ned ??

:

Er nok partisjonstabellen som har røket. Bruk getdataback ntfs eller fat for å hente tilbake filer fra disken

Vil det si at jeg skal formatere først, så bruke Getdataback får å få fikset problemet ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...