BlueDude Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Hallo Jeg har kjøpt 2 WD 320gb S-ata hardisker. Problemet mitt er at etter å ha copiert eller flyttet filer over på hardisken så klikker den og jeg får opp div feilmeldinger. Det som står i Event Veiewer`n er at det er en Event 11: The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR1. Etter det slutter Hardisken å virke: jeg får ikke no gått inn på den i det hele tatt. akuratt som å gå inn på en cd-rom uten cd. Noen som har noe peilig på hva dette kan forårsakes av ?? Jeg kjører Am2 system med: Amd 4400+ Msi K9N Diamond 2x1024mb OCZ Mist 500W Og jeg har også flere WD og Seagate hardisker men de er mindre og eldre. Og jeg bruker Windows 2000 Takker for svar Endret 4. januar 2007 av BlueDude Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 3 muligheter her *varme *driverproblem/konflikt *defekt harddisk Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Eller * defekt kontroller (printkort) på harddisk * defekt kontollerlogikk på hovedkort for benyttet SATA-port * defekt signalkabel * for lite strøm til å drive harddisken stabilt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Da dukka det plutselig opp 7 muligheter Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bruk et program for å lese SMART-infoen fra disken, det kan si noe om hva som er galt. Høres ut som den må byttes. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Er nok partisjonstabellen som har røket. Bruk getdataback ntfs eller fat for å hente tilbake filer fra disken Vises den ikke i bios er den nok død... Viss innholdet skal vise seg at det er innhold med storeverdier som f.eks filmer, musikk, bilder, regnskaper osv så har vell norsk lov sakt at defecte disker med garanti skal leverandøren hente ut data fra ødlagte disker, eller noe slikt... husker ikke helt. Ta kontakt med butikken den er kjøpt i og hør der Endret 4. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Viss innholdet skal vise seg at det er innhold med storeverdier som f.eks filmer, musikk, bilder, regnskaper osv så har vell norsk lov sakt at defecte disker med garanti skal leverandøren hente ut data fra ødlagte disker, eller noe slikt... husker ikke helt. Ta kontakt med butikken den er kjøpt i og hør der 7639373[/snapback] Om det er slik så måtte en disk kostet rundt 10000,- for å kunne dekke inn kostnadene når den ryker siden alle disker ryker før eller siden. Men ja veit det var snakk om det en gang men håper ikke det kom igjennom. Endret 4. januar 2007 av ftpman Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Det er 2 like disker som jeg har samme problemet med. Diskene er ikke døde for de fungerer fint en liten stund etter restart. Tror nok ikke det er varme som gjør det heller men kanskje Den ene disken har fungert fint med det gamle oppsettet mitt (også MSI) :Bruk et program for å lese SMART-infoen fra disken, det kan si noe om hva som er galt. Høres ut som den må byttes. Noen som har navnet på et slik program eller link til hvor det kan lastes ned ?? :Er nok partisjonstabellen som har røket. Bruk getdataback ntfs eller fat for å hente tilbake filer fra disken Vil det si at jeg skal formatere først, så bruke Getdataback får å få fikset problemet ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå