- Nero - Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Heisann! Jeg holder på med å rippe gamle Lp'er inn på pcen for og så gjøre brenne de ut på cder igjen. Men problemet blir de små "hakka" eller knitringen i sangene etter å ha lagt de inn. Bruker Sound Forge 6.0, og der kan jeg finne "peakene" altså de høye toppene som skiller seg ut ifra resten. Men jeg må manuelt forandre for å ta den bort. Er det noen som har gjort noe av det samme, som vet hvordan det kan gjøres automatisk? ved feks å define en maks forandring i kurven, og hvis den går over den så ordner den det automatisk? Eller er det andre programmer som kan gjøre det? Er veldig tidkrevende og gå over sangene manuelt for å ta bort "hakka" eller støyen manuelt. Så skulle absolutt hatt en bedre metode!! Galdermester Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Det finnes et program som er spesiellt beregnet på dette formålet. Det het før Music Cleaning lab man har nå skiftet navn til Audio cleaning lab (eller var det omvendt?) I alle fall: Det er bra, og du kan rense lyd på mange måter i programmet. Jeg har brukt det til å fjerne støy fra slitte musikk-kassetter. Det har enge funksjoner for fjerning av støy fra LP, kassetter, radio-opptak osv. I tillegg har det noen generelle støyfjernere som fjerning basert på reell bakgrunns-støy, justerbart lavpass og høypass filtre osv. Opptakene mine ble faktisk mye bedre og langt tydligere etterpå. (tale og musikk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå