Gå til innhold

Diskusjon rundt Skattekortet 2007

Goliath

Anbefalte innlegg

Fikk skattekortet mitt for en stund siden og på tredje ark så var det en hel del poster listet opp, deriblant formue og gjeld. Jeg hadde en gjeld på noen titalls tusen men dette stemmer ikke i heletatt. Har ikke lån av noen som helst slag og har aldri hatt noe baksmell. Ser derimot at formuen er noen titalls tusen for liten og gjeld + formue = mer reel formue.

Hvem kan jeg ringe for å orientere hva gjelden gjelder?

Tråd har blitt hijack'a så emnetittel har blitt endret til generelt Diskusjon rundt Skattekortet 2007

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leser nøyere på side 3 ser du at ordet Forventet stadig benyttes. Dette betyr at Skattemeyndighetene forventer at tallene skal bli slik. Som utgangspunkt ha de benyttet tall fra 2005-ligningen (står på side 1 del 3).

Øverst på side 3 står stedet du skal kontakte for endring av tallene (ved bruk av papir) og og på baksiden står det hvilken webside du kan logge deg på for å justere tallene. Også andre interessante opplysninger (bl.a. ditt ansvar).

Lenke til kommentar
Fikk skattekortet mitt for en stund siden og på tredje ark så var det en hel del poster listet opp, deriblant formue og gjeld. Jeg hadde en gjeld på noen titalls tusen men dette stemmer ikke i heletatt. Har ikke lån av noen som helst slag og har aldri hatt noe baksmell. Ser derimot at formuen er noen titalls tusen for liten og gjeld + formue = mer reel formue.

Hvem kan jeg ringe for å orientere hva gjelden gjelder?

7635090[/snapback]

Med skattekortet får du jo med et skjema der du kan skrive på de riktige tallene, hva DU forventer. Så da kan du jo bare føre på riktig formue, riktig gjeld og forventet inntekt, er ikke verre enn det...

Du kommer sikkert til å få samme feil på selvangivelsen, så der må du nok også ut og rette litt...

Lenke til kommentar

jeg har fast jobb og fikk i dag skattkortet (Som forøvrig ble sendt den 11 des)

Så tenkte jeg ok, men så har de registert meg som frikort bruker O.o

Jeg skal tjene rundt 90 tusen i år jo, blir jeg trekt 50% da?

For jeg får lønning mandag og jeg vinner ikke å bestille skattkortet før da :S

også får jeg hele 1700kr i strømregning + 300kr i mobil + 3000kr i leie.

Jeg har 6000 mnd og da blir det 3000tusen ved 50% skatt O.o

så har jeg 3200kr i stipend, og det blir jo ingenting igjen på grunn av posten *jeg hater posten :mad: * De brukte nesten en mnd på levere skattkorte mitt, hva faan skal det være godt for når likningskontoret ligger her i byen... omg

Jeg blir super fattig en mnd pågrunn av de jo :ohmy:

Også har jeg 24 tusen i studielån men bare 12 tusen stod på korte jo :S

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
VikinGz: Bruk frikortet på første lønninga, så bestiller du nytt skattekort til februar. Det er fullt lovlig. :)

7645033[/snapback]

jeg er bare registert som frikort bruker, men ikke fått det

Kan jeg bruke frikortet til 40 tusen også begynne og telle kronen oppover?

Lenke til kommentar
Det er jo bare å bruke frikortet, men med en gang du overstiger grensen så må du skatte 50% - og det er kanskje litt surt om du tjener mye over.

7679019[/snapback]

Jeg vet det der. Jeg vet jeg tjener ca 90 tusen i år og får skattkort med 20% skatt :(

men fikk høre at jeg får skattefri januar men må etterbatale dette til neste år som restskatt..

Lenke til kommentar

Du får ingen baksmell til neste år hvis du bestiller nytt skattekort som du bruker fra og med februar. Det som skjer er at du får et litt høyere trekk for februar-desember, slik at forskuddstrekket totalt for hele 2007 blir riktig.

Lenke til kommentar
Du får ingen baksmell til neste år hvis du bestiller nytt skattekort som du bruker fra og med februar. Det som skjer er at du får et litt høyere trekk for februar-desember, slik at forskuddstrekket totalt for hele 2007 blir riktig.

7693905[/snapback]

Snakket med de på jobb i dag og leverte skattkorte (fikk det i gård) Det var forsent til første regning og jeg ble trukket 50%... jaja, får litt penger av mosjan den 20 så jeg overlever nok :)

(hu skylder meg litt hu lånte i jula)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...