Moskus Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei! Jeg har en liten server ståendes i kjelleren som kjører Windows 2000 Server, og kunne tenke meg å sette opp en multicast server av video over til mine datamaskiner rundt om i huset, slik at alle viste den samme videofilen (eller filene i en playlist) eller spilte av den samme musikken. Noen som har en oppskrift på hvordan dette kan gjøres? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 VLC kan brukes som server i allefall, og jeg tror det er mulig å koble flere stk til samme stream, uten at jeg skal si noe sikkert... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Ja, jeg har prøvd litt med VLC, men opplevde det ikke som veldig stabilt. Og jeg har problemer med å åpne streamen på en håndholdt enhet, som f.eks. en Pocket PC. Men jeg er ikke lost. Vet du om noen smarte innstillinger? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg bruker http://shoutcast.com/ + winamp for å streame musikk ihvertfall. Det er web interface, og det er mulig å koble til serveren med winamp fra en annen maskin og streame fra den pc en --> serveren ---> mange andre PCer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 får jeg spørre trådstarter om hvorfor han ikke setter opp en filserver som deler alle filmer og musikk, og til og med avspillingsprogrammer som winamp og vlc. Slik at alle i huset får tilgang til hvilken som helst sang når de legger den til i winamp og hvilken som helst video... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvis han har høytalere/PCer i flere rom, så kan det jo være interessant å ha samme sangen overalt, og at man er like langt i sangen uansett hvor man er. ___ Vet dessverre ikke om noen instillinger, har som sagt aldri brukt det før Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 får jeg spørre trådstarter om hvorfor han ikke setter opp en filserver som deler alle filmer og musikk, og til og med avspillingsprogrammer som winamp og vlc. Slik at alle i huset får tilgang til hvilken som helst sang når de legger den til i winamp og hvilken som helst video... 7637771[/snapback] Zappza hadde det riktige svaret. Jeg vil ikke spille av forskjellig lyd og video i forskjellige rom (det kan jeg med dagens oppsett), men vise samme video eller høre samme lydfil overalt. Prøvde litt til med VLC i går, og det kan se ut som det kan fungere. Følgende innstillinger ble brukt: Protokoll: MMSH Encapsulation method: ASF Video Codec: WMV2 - 384 kbps (treig server, burde vært høyere) Audio Codec: mp3 - 64 kbps (treig server, burde vært høyere) Men det fungerer uheldigvis ikke på Pocket PCen min (en HTC TyTN). Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 windows media player skal også greie og sende ut signaler over nettverket. Jeg fiksa dette en gang slik at jeg kunne se nettv med xboxen min Men husker dessvere ikke hvordan dette var :/ Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hmmm... en Microsoft løsning kunne faktisk vært hendig (ettersom jeg kjører WMP både på PCer og PDA). Kommer du på hvordan, så si endelig i fra! EDIT: Fant det ut. Men det hjelper dessverre ikke så mye... To turn on media sharing in Windows Media Player:If media sharing is not already turned on, you need to turn it on by doing the following: Click the arrow below the Library tab, and then click Media Sharing. In the Media Sharing dialog box, select the Share my media check box. For information about how to turn off media sharing for all users of your computer, see Change settings for sharing media. Endret 4. januar 2007 av moskus Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det skal stå i en tråd om gratis nett tv som jeg starta for en stundt tilbake. Ganske så mange svar på den... så du må lete en stund... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg fant ut hvordan (se posten over din), men det hjelper ikke så mye... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Suksess! Hemmeligheten var å bruke innstilliene som tidligere, det vil si: Protokoll: MMSH Encapsulation method: ASF Video Codec: WMV2 - 384 kbps (treig server, burde vært høyere) Audio Codec: mp3 - 64 kbps (treig server, burde vært høyere) ... og så åpne stream'en i TCPMP på PDAen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå