Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg kom tilbake til pcn som hadde stått på i noen dager, var skjermen svart, men pcen sto på, jeg holdt inne avknappen og startet den igjen.

Når jeg starter den, jobber den, og så sier den noe om at "Beklager, men windows kunne ikke starte uten feil".

Der får jeg valget mellom:

Sikkermodus

Sikkermodus med nettverk

Sikkermodus med bare kommandolinjen

Siste fungerene instilling

Start windows på vanlig måte

uansett hvem jeg velger, skjer dette:

Jeg velger et av alternativene, maskinen jobber i cirka 3 sek, vifra begynner å bråke mer, slik den alltid gjør ved oppstart, og jeg får opp "Fujitsu Siemens" bildet jeg alltid får opp ved oppstart?

Jeg har forsøkt dette:

Ta ut nettverksledningen

Koble fra alle USB ting.

Hva kan jeg gjøre for å rette feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da sier jeg som flere andre idag, prøv og fikse booten

Gå inn i bios velg boot fra cd

Så putter du inn windows cden (samma om du har OEM versjon eller hva)

Så lar du laste inn alt den skal og slikt, venter til menyen kommer opp.

så trykker du E

Når det kommer opp sort skjerm igjen da venter du til det kommer opp skrift. Du velger så hvilken OS innstalasjon du vil reparere (normalt sett har du bare 1, så velg 1) Du velger ved å skrive nummeret og trykke ok

så kommer det opp at du skal skrive inn admin passord, det kan jo ikke jeg Men hvis du ikke har vært å fiksa på det er det ikke noe, dermed er det bare å trykke enter.

Hvis du kommer videre da skal du skrive FIXBOOT med store bokstaver, så Skriver Y/J helt avhengig om du har Norsk versjon eller Engelsk

så venter du til det blir ferdig, tar normalt ikke lang tid...

så skriver du EXIT (trur jeg:P) og så kommer det igjen opp at du skal skrive Y/J

når du da rebooter igjen går du inn i Bios og velger at du skal boote fra harddisk...

Håper det hjelper, men det er ikke sikkert

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk tak i en WinXP som ikke var fra Fujitsu Siemens og satt den i. Trykket "E" for Reparer. Kommer inn på kommandolinjen, skriver "CHKDSK" / "CHKDSK /R" / "CHKDSK C:" / "FIXBOOT" , får denne beskjeden uansett hvem av dem jeg skriver:

"Volumet ser ut til å inneholde en eller flere uoverkommelige problemer".

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...