Erelend Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Jeg vet at denne posten er lang men vær snill å les den dere som kan litt mer en meg... Hei. i dag skjedde det en merkelig hendelse... Jeg startet maskinen på nytt maskinen men etter den sorte skjermen med windows logo blir skjermen sort og forble sort... Dette skjedde før en gang men da hadde jeg koblet opp en annen maskin mot min maskin med krysskabel, og eksprimenterte litt... da og ble skjermen sort, men da skjedde det bare plustselig og maskinen ville ikke starte (sant dinosauren? ) ---> førte til formatering... tilbake til i dag: jeg hadde ikke noe annet valg en å starte i sikkerhetsmodus å se om det var noen filer jeg måtte "redde" i frykt for en ny formatering... jeg kjørte system gjenoppretting fra sikkerhetsmodus og heller ikke da startet bootet windows ordentlig, jeg slo av maskinen igjen og startet på nytt i sikkerhetsmodus. Da fikk jeg opp en beskjed om at gjenopprettingen var fullført, og tenkte med stor glede at allt var blitt bra, men neida. Igjen startet ikke windows og jeg gikk inn i sikkerhetsmodus for å slette et spill som jeg hadde innstallert, men det fant jeg ikke fordi jeg hadde tatt systemgjenoppretting. så jeg nøyet tarmeg med å slette programfilene til dette spillet og prøvde å starte på nytt, men NEIDA! Da ble jeg litt småsur og tok og satt i system-cden som jeg hadde lagd med packardbell sitt "systemcdlageprogram" med den store frykten om at jeg måtte formatere. jeg kikket litt rundt i menyene, men fant ingenting som kunne "reparere" noe uten at jeg måtte slette alt på harddiscen... så i et siste rop om hjelp prøvde jeg å starte maskinen på nytt på normalt vis... En liten stemme inne i hodet mitt sa at jeg skulle dra ut ledningen til mp3 spilleren til faderen i det nanosekund maskinen var av før den startet på nytt, og det gjorde jeg... Denne gangen funket det faen meg! windows startet på normalt vis og alt var som før... Hva skjedde? Andre ting tidligere den dagen som kan ha noe med saken å gjøre. 1. Denne dagen plugget faren min i mp3 spilleren og det kom opp "portable device" i stedet for "MTP/MPT/TPM/PMT/PTM (er ikke sikker ) medieavspiller" 2. jeg hadde netopp innstallert trackmania og den ba meg om å starte på nytt... jeg trykket NEI og prøvde å åpne spillet, da kom det opp en gang til at jeg måtte restarte maskinen og denne gangen trykket jeg JA og maskinen slo seg av, men ikke på igjen som bringer meg tilbake til første del... Noen som har en fjerneste anelse om hva som har skjedd her? Endret 3. januar 2007 av Erelend Lenke til kommentar
thaLapp Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) nesten det samme har skjedd med meg. bærbar pc med en usb-minnepen i, da kom det opp før windows loadinga at en fil er ikke funnet, fikk ikke pc'en på . jeg var redd for at jeg hadde ødelagt den (det var min stefars pc'e) brukte den på Lan. da det kom opp ble jeg redd, han hadde masse viktige jobb filer på den. senere så så jeg minnepenne og dro den ut. da funket det helt fint. RART!?!?! det er sikkert noe med at noen ganger så blir pc'en midlertidlig fucka opp hvis du har usb, minne pen ler en mp3 spiller i den når man starter den opp. har ikke konkret svar.. Endret 3. januar 2007 av thaLapp Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 hehe... syntes dette var veldig rart... er det noen som vet hva det skyldes? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Greit patience! Men hvorfor ikke komme med et forslag til emnetittel? litt vanskelig å forklare... Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har vært borti noe lignende, ja... Etter jeg innstallerte Splinter Cell: Chaos Theory fikk jeg beskjed om å reboote pc'en, og fikk ikke startet den igjen i normal modus. Gjorde litt dektektivarbeide i sikkermodus, og fant ut at problemet var en konflikt mellom Starforce(kopibeskyttelsen til Splinter Cell) og driveren til USB-minnekortleseren min. Ved å plugge ut USB-leseren fikk jeg startet pc'en normalt, men hvis jeg plugget den i igjen, fikk jeg BSOD. Avinnstallerte Starforce med verktøy fra produsenten, og da kunne jeg bruke USB-kortleseren min igjen. Jeg er sikker på at grunnen til at du måtte starte pc'en på nytt etter innstallasjonen av spillet ditt, er at det har en kopibeskyttelse som kjøres som en tjeneste (ala Starforce). Ser ingen annen grunn til at et spill skulle behøve en restart etter innstallasjon, eller at det skulle virke inn på oppstarten av maskinen, for den saks skyld... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå