hwexpert Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei, Hvilken ram anbefaler dere av disse? OCZ: https://prisguiden.no/product.php?productId=54841 CORSAIR: https://prisguiden.no/product.php?productId=46757 TAKK! Lenke til kommentar
NadeN Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 corsair syns jeg klokker best rett og slett, min mening og yter ganske bra også Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) corsair syns jeg klokker best rett og slett, min mening og yter ganske bra også 7634791[/snapback] Har du prøvt OCZ brikkerne kanske? Hvis ikke - bør du dokumentere din usaklige påstann! PS. Intet i din posthistorik der vitner om, at du har mye erfaring med dine Corsair brikker heller Kimmer Endret 3. januar 2007 av Kimmer Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 corsair syns jeg klokker best rett og slett, min mening og yter ganske bra også 7634791[/snapback] Har du prøvt OCZ brikkerne kanske? Hvis ikke - bør du dokumentere din usaklige påstann! PS. Intet i din posthistorik der vitner om, at du har mye erfaring med dine Corsair brikker heller Kimmer 7634902[/snapback] Kimmer, her sier jo NadeN at han synes Corsair klokker best. Det er vel opp til trådstarter hvordan han vil tolke det. Jeg er ellers enig med deg, Kimmer, om at en stort sett bør underbygge anbefalinger. Samtidig synes jeg også det er greit å få vite andres erfaringer og ikke nødvendigvis få en link til en eller annen benchmark/anmeldelse. Mvh Wollis Lenke til kommentar
NadeN Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kimmer jeg ser i dine poster at du er utrolig kritiserende mot andre og at du quoter som et dust,jeg må får si mine meninger uten at andre rakker ned på de syns du bør ta deg sammen og slette den unødvendige posten du bør heller gi trådstartet et tips om hvilke brikker han bør velge. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Du skriver at Corsair er best! - Best av hva? Hvis du har lest dette en plass - da legger du ved linken! Du skriver at de yter bra! - I forhold til hva? Har du lest nogen tester - da poster du linkerne her. Følg reglerne for forummet - takk! Vær for guds skyld saklig - i stedet for dette 'synsing' - det kan vi ikke bruke til noget! Endret 3. januar 2007 av Kimmer Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) corsair syns jeg klokker best rett og slett, min mening og yter ganske bra også 7634791[/snapback] Har du prøvt OCZ brikkerne kanske? Hvis ikke - bør du dokumentere din usaklige påstann! PS. Intet i din posthistorik der vitner om, at du har mye erfaring med dine Corsair brikker heller Kimmer 7634902[/snapback] Jeg HAR prøvd de OCZ brikkene ja, og de er gode, og klokker greit. Generellt er OCZ briukkene veldig gode til den prisen. Men når du matcher dem mot de Corsair brikkene, er Corsair klart best. Har du penger, så gå for Corsair brikkene Slutt å grin Kimmer! begge brikkene er gode, og du BØR ikke snakke om hvem som skriver dumme innlegg her. I stedet for å hjelpe trådstarter, kritiserer du de andre som prøver å hjelpe han. Kanskje NadeN ikke hadde prøvd begge settene, men han vet i hvertfall at Corsair brikkene er gode. Voks opp sier jeg til deg Kimmer! EDIT: Og lær deg reglene Kimmer! ingen innlegg skal bare være kritisering av andres innlegg. Endret 3. januar 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 her var det mange poster for ingenting. Corsairen har lavere volt Kan trådstarter fortelle litt mer om bruksområde? Evnt resten av maskinvaren Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 her var det mange poster for ingenting.Corsairen har lavere volt Kan trådstarter fortelle litt mer om bruksområde? Evnt resten av maskinvaren 7637963[/snapback] Men de anbefales ikke å kjøres på 2V... Jeg har begge settene og Corsair-settet klokker best av disse, faktisk lengre enn mange C3-sett med Micron-chips. Jeg ville gått for Corsair hvis jeg stod mellom dette valget. Lenke til kommentar
hwexpert Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Hei Takk Til Alle ! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Oysfaerg: Hvor langt klokker de Corsair brikkene med 4-4-4-12 timings? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Med 4-3-4-5 gjorde mine 1080MHz, ved 5-5-5-15 gjorde de 1190MHz ved 2,4V . Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Har ikke testet noen av disse modulene, men har brukt mye Corsair og OCZ minne. Har OCZ sitt DDR2 8000 sett (Titanium VX ræl..), og disse brikkene liker mitt hovedkort dårlig, måtte skru opp volten til 2.2 før DDR2 800 ville kjøre, og da kun på 5-5-5-15-2T timings.. noe som suger. Dette er nok ikke bare brikkenes feil og tipper at hovedkortet (Asus P5N32-SLI Premium (590i)) må ta mesteparten av skylden for det. Corsair brikker har jeg ALDRI hatt problemer med, mens jeg har byttet et par OCZ brikker en gang (min feil.. sukk statisk elektrisitet er skumle saker..), bortsett fra det har jeg brukt OCZ på mange servere og egne pc'er uten problemer.. Men som oysfaerg sier: Corsair klokker bra.. og med de timingene og hastigheten han har oppnådd ville jeg nok gått for corsair. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Phreak Paradize: Det OCZ-rælet som du kaller det (Titanium VX2) kjører ræva av C3-settene mine, på 2.4V kjører de 1290MHz på 4-4-4-10-2T, de kjører 1T på over 1000MHz, ingen av mine Corsair-brikker kjører 1T høyere enn 920MHz... Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Phreak Paradize: Det OCZ-rælet som du kaller det (Titanium VX2) kjører ræva av C3-settene mine, på 2.4V kjører de 1290MHz på 4-4-4-10-2T, de kjører 1T på over 1000MHz, ingen av mine Corsair-brikker kjører 1T høyere enn 920MHz... 7647200[/snapback] Sukk.. men ikke på mitt hovedkort.. Der er det så vidt jeg får dem til å slaske rundt DDR2 800 med hårreisende timings.. jeg prøvde å vri dem opp til 1066 på 5-5-5-15-2T og da sa det piiiiiiiip dvs ikke POST. Reset CMOS.. be til gud om at jeg når POST.. skru opp volt til 2.3 og DDR2 800 igjen..... mulig at problemet ligger i hovedkortet og at jeg var litt vel tidlig ute med å kjøpe Nvidia chipset hovedkort til socket 775.. Hva slags hovedkort kjører du de ocz brikkene med så bra speed og timings på? 680i? intelchipset? Edit: Jesus maria.. om jeg bare gidder å lese sig.. .. ok. Evga.. er det kortet jeg har snust på.. er du fornøyd? Er Asus striker verdt de ekstra penga? Endret 5. januar 2007 av Phreak Paradize Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå