BIM-Tech Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei igjen! Tenkte at det er best å få litt eksperthjelp når det gjelder tilkobling av brytere slik at man ikke ender opp med å svi av både det ene og det andre.. Har tenkt å anskaffe 1 stk Bulginbryter, blå for å starte opp pcen og lurer på koblinger og motstand som trengst siden jeg er ganske grønn på den kanten. Bryter nr 2, er en rød Bulginbryter som er tenkt å kobles mellom 220w (stikkontakt) og en vannpumpe, slik at den fungerer som en bryter til å slå av pumpen med. Må vel da kansje bruke et relee??. Det beste hadde vært å kunne koblet det slik at pcen ikke startet før pumpen var igang..kan jo tenke seg hva som skjer vist man glemt å å slå på kjølingen Så vist det er noen av dere kloke hoder der som kan hjelpe, så hadde jeg vært takknemmlig for ideer og konkrete løsninger/ tegninger av kobling osv...... Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Den bulgin-bryteren du tenker deg vil ikke fungere som som en bryter til vannpumpen. Her trenger du en switch, og det er 220V (volt) og ikke 220w. Hvis det er watt du lurer på, så forkortes det til "W". Når det kommer til et relé, så vet ikke jeg. Da må en med mer peiling på elektronikk forklare det. Jeg vet ikke hva LED-en på bryterene trenger av en motstander, men det er bare å bruke Ohms lov der for å finne ut det. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det finnes reléer som du snakker om, de har dem på Microplex. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Hei igjen Har tenkt å bruke en pumpe som får strøm fra strømforsyningen direkte som microplex selger, en mist vannnpumpe, da kan jeg vel koble bryteren direkte med en motstand imellom, men det er jo 4 kontakter på bryteren så jeg må vel da krysskoble bryteren for at det skal bli riktig?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå