Gå til innhold

På tide med en skikkelig DIVx guide? KVALITET først

Anbefalte innlegg

Er en enkel divx guide som er laget for lenge siden her inne.

Men nå er jeg litt sugen på å få en skikkelig DIVx guide for oss som setter kvalitet først, gjerne har lyst på dolby lyd osv på best mulig måte. Bedre å bruke litt lengre tid og få noe skikkelig som man kan ha lenge enn noe halvgærne flaskmpeg greier.

Savner å ha alt dette samlet ETT sted, på norsk.

Kunne dette vært noe å ta fatt i? Virker på meg som det er stor trang etter en slik artikkel her inne.

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-11-24 18:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva trenger man egentlig divx til?! Iallefall som er lovlig.

Finnes kun 1 divxspiller på markedet så vidt jeg vet og den er visst ikke spesielt god. Alternativet er kanskje en moddet Xbox som bråker som et *******. Ellers blir man nødt til å spille av på pc.

Da har man to valg. Bruke pcskjermen, som er for liten og ikke widescreen, eller koble til en tv. Bruke pclyd, som ikke kan bli bra nok, eller et skikkelig ekstern anlegg.

Velger man tv, kunne man like godt lagt dvd'en i en standalone dvdspiller som er bedre kvalitetsmessig og koster ikke lenger mange kronene.

Poenget mitt her er at divx, på lovlig vis er bortkastet! Iallefall til spillefilmer. TV og ekstern DVD gir bedre bilde i forhold til pc, og et skikkelig ekstern anlegg er mye bedre enn skvipet til pc! - Kom ikke her å se at feks. Logitech bla, bla til 2000kr gir et godt resultat!

Nå blir vel mange sure her ?! - For at jeg disser løsningene deres... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 19:06, skrev MaxCPU:

Men hva trenger man
egentlig
divx til?! Iallefall som er lovlig.

Finnes kun 1 divxspiller på markedet så vidt jeg vet og den er visst ikke spesielt god. Alternativet er kanskje en moddet Xbox som bråker som et *******. Ellers blir man nødt til å spille av på pc.

Da har man to valg. Bruke pcskjermen, som er for liten og ikke widescreen, eller koble til en tv. Bruke pclyd, som ikke kan bli bra nok, eller et skikkelig ekstern anlegg.

Velger man tv, kunne man like godt lagt dvd'en i en standalone dvdspiller som er bedre kvalitetsmessig og koster ikke lenger mange kronene.

Poenget mitt her er at divx, på lovlig vis er bortkastet! Iallefall til spillefilmer. TV og ekstern DVD gir bedre bilde i forhold til pc, og et skikkelig ekstern anlegg er mye bedre enn skvipet til pc! - Kom ikke her å se at feks. Logitech bla, bla til 2000kr gir et godt resultat!

Nå blir vel mange sure her ?! - For at jeg disser løsningene deres...
:grin:

Så hva om det er bortkastet på lovlig vis? I den guiden som eksisterer så er det snakk om å rippe fra dvd, så la oss anta at det dreier seg om å ta en "sikkerhetskopi" da!

Men, lets face it: Det er ikke derfor man lager divx. Det er for å kopiere en dvd du har lånt av en kamerat, eller leid på videosjappa eller noe, eller kjøpt selv og vil legge inn på data'.

Og mange som har mange divx-filmer bruker tv-utgang på skjermkortet, kobler anlegget til lyden og får seg en nesten-dvd opplevelse.

Så til det tråden egentlig handler om: Jeg er enig i at guiden burde oppdateres. Problemet for meg derimot er ikke mangelen på guider. Bare gå inn på doom9.org eller liknende så får du nok av det. Problemet er at detaljrikdommen blir for stor; jeg gidder ikke lese igjennom alt. Så hvis de kom med en nye guide for avansert divx, så kunne de også ha lagt med et ferdig oppsett...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 19:06, skrev MaxCPU:

Men hva trenger man
egentlig
divx til?! Iallefall som er lovlig.

Har et videokamera jeg. Pakker alt jeg tar opp med DivX. Er bedre og ha det på CDèr da.

Quote:

For mange folk som kjøper seg DVDrom på PCèn. (Siden prisen på disse er så og si det samme som CDrom) og siden det er mange som har et GFskjermkort med TVut koster jo dette bare hva Svideo Kablen koster og den får du jo får 200kr. Altså endel mindre en en God STandalone koster.

Angående lyden så er det fint mulig og ta kabler fra PC`en til Stereo Anlegget. Finnes jo Digitale utganger da.

Quote:

Kom ikke her å se at feks. Logitech bla, bla til 2000kr gir et godt resultat!

De gir et godt resultat de. Til den prisen. Har du prøvd Z680 feks? De er ikke så ille som du skal ha det til. Skal man ha en ordentlig AMP (Uten så mange buffere som fucker lyden) så koster jo den Utrolig mye. Høytalere koster ikke akkurat lite de heller.

Så i forhold til prisen er de høytalerne MEGET gode.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...