Tøffe-Tetra Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei jeg bare lurte på om noen veit om det er mulig å bruke en annen bredbåndsrouter enn den man får tildelt av telenor når man skal logge seg på telenor adsl? Jeg har planer om å bruke en trådløs, desverre så har jeg bare en standard gammel bredbåndsrouter fra telenor. takker på forhånd:-) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Dette gjør du best ved å sette Telenors router i bridgemodus og så logge på (PPPoE) med din egen router. Oppskrift finner du på online.no Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hvis det du har er et ADSLmodem+Router, så kan du ikke bytte det ut med en vanlig router. Ting du kan gjøre da er: - Kjøpe ny adslmodem+trådløsrouter-enhet. Kan være vanskelig å sette opp. - Kjøpe en router og bruke den i tillegg til Telnor sitt routermodem. Det kan settes opp på forskjellige måter, stikkord er bridge mode og å skru av dhcp server. - Nytt aksesspunkt som gjør det eksisterende nettverket tilgjengelig trådløst. For å se om det du har er et routermodem kan du gjøre en av... Se om det står "ADSL" på kontakten som kommer fra Telenor, eller se om denne ledningen er en telefonledning. Finne ut modellen ved å gå inn på routeren, og google denne. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Heijeg bare lurte på om noen veit om det er mulig å bruke en annen bredbåndsrouter enn den man får tildelt av telenor når man skal logge seg på telenor adsl? Jeg har planer om å bruke en trådløs, desverre så har jeg bare en standard gammel bredbåndsrouter fra telenor. takker på forhånd:-) 7634585[/snapback] Kjøp f.eks. en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324240 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå