Gå til innhold

Kjøpe ekstern 300gb harddisk på lidl til 899

beji

Anbefalte innlegg

Heisann, lurer på å kjøpe denne Targa 300 GB

på lidl noen som har noen innveninger dette er jo bare utrolig billig!!

Hva mener dere, det eneste problemet er jo hvis d går noe feil med produktet. Men garanti er jo garanti eller hva?

Endret av beji
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, lurer på å kjøpe denne Targa 300 GB

på lidl noen som har noen innveninger dette er jo bare utrolig billig!!

Hva mener dere, det eneste problemet er jo hvis d går noe feil med produktet. Men garanti er jo garanti eller hva?

7634535[/snapback]

Har ikke hørt om det merket før. Har du flere spesifikasjoner? Mitt forslag ville vært DENNE.. Lettere å ha tiltro til et kjent merke, fremfor et ukjent et. Og det er ikke dyrere heller.

Lenke til kommentar

Targa er vel ett velkjent merke her til lands (velkjent for hva? vil nok mange spørre ;) )

Peiper linker til en vanlig harddisk, her snakker vi en ekstern harddisk i kabinett levert av Targa. Det er ytterst få produsenter av harddisker her i verden, så sannsynligheten for at innmaten i den eksterne harddisken er akkurat det samme som du får fra seagate/maxtor/WD/Hitachi er ganske stor ;)

Lenke til kommentar
Targa er vel ett velkjent merke her til lands (velkjent for hva? vil nok mange spørre ;) )

Peiper linker til en vanlig harddisk, her snakker vi en ekstern harddisk i kabinett levert av Targa. Det er ytterst få produsenter av harddisker her i verden, så sannsynligheten for at innmaten i den eksterne harddisken er akkurat det samme som du får fra seagate/maxtor/WD/Hitachi er ganske stor ;)

7634996[/snapback]

Aaaaah, linken virket ikke. Kikket på Lidl sine sider. 300GB HDD med 8MB cache, virker OK det. Du får vel ikke noen eksterndisk på den dimensjonen billigere noe annet sted heller, så det er bare å slå til.

Lenke til kommentar

Hei. Du verden jeg venta på akkurat det her. Lidl skal begynne å selge datadeler.

Jeg ville ikke gjort det iallefall. Selv er jeg ikke særlig lysten på å tenke på at Lidl selger En harddisk i samme butikken som de selger Coca Cola og badekåper, det må da begynne å ringe en bjelle til dere å da.

Nei, Kjøp deg en ekstern harddisk på en nettbutikk du. Du må ikke finne på å kjøpe det på Lidl iallefall.

Lurer på hva Lidl tenker på når de gjør sånn.

Lenke til kommentar

Det samme som co-op gjorde da de startet å selge PCer? Såvidt jeg forsto så ble det en liten suksess det.. Så lenge det er f.eks. infocare som tar seg av supporten, ser jeg ikke problemet. du har jo uansett de samme rettighetene på lidl som du har alle andre steder.. :roll:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Dette er sikkert helt problemfritt; som det nevnes lenger opp så spiller det jo fint liten rolle hvem som har levert 'plastikken' rundt disken. Inni er det garantert en harddisk fra et større merke.

F.eks. Samsung

have bought this week,the Targa 300GB External disc

and these turn out better than expected.

I was afraid wich market they putted inside the enclosure,but

it turn out to be a Samsung disc with 8Mb cache, verry quiet and fast.

Targa er vel forøvrig en stor aktør på det tyske PC-markedet.

Det er vel denne disken det er snakk om.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

MrLee: Ville DU kjøpt disken på Lidl da? Har selv vært på Lidl 1 gang og ALDRI mer tror jeg.

Åja, det er riktig at også COOP har begynt å selge datamaskiner. Iallefall noen av dem. Men Lidl og COOP er to forskjellige verdner.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og vurderer behovet for en ekstern harddisk opp imot den relativt dyrere "NAS" nettverksdisk løsningen, men ja, hvis valget faller på en ekstern disk, så regner jeg med det blir Lidl sin targa disk ja.

Jeg husker godt TARGA fra gamledager jeg. Det var greie saker det :=)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Tja,

i Tyskland selges faktisk svært mange PC'er via dagligvarebutikker som Lidl.

Lidl har 4700 butikker totalt, med en omsetning på 125 milliarder NOK.

Lidl har derfor makt til virkelig å presse prisene fra sine leverandører.

Derfor, produktet er sikkert helt ok. HD'er bryter jo ikke sammen såå ofte tross alt?

Samtidig kan det nok koste deg masse tid og krefter om du blir nødt å bruke reklamasjonsretten. Reglene er selvsagt de samme for Lidl som for andre butikker, men de vil nok være veldig lite hjelpsomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...