Gå til innhold

EOS 400D - endre sec. ved selvutløseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det samme gjelder 300D, men spander på deg en fjernkontroll. Det finnes to typer, en med 2 sekunders forsinkelse og en man kan velge mellom ingen forsinkelse eller 2 sekunder. Mener de fungerer til 400D, men ikke 100% sikker.

 

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=10377

 

eller

 

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=10378

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått med meg har verken 300D, 350D, 400D, 20D eller 30D mulighet til å velge utløserforsinkelse på selvutløseren. I stedet må man enten kjøpe en fjernkontroll. For eiere av 20D og 30D derimot er det enda verre, man er tvunget til å kjøpe en ganske dyr fjernutløser. Det irriterer meg mildt sagt litt. En så enkel banal ting som utløserforsinkelse som kunne vært løst utrolig veldig enkelt i firmware koster i stedet masse penger. Virker som Canon vil tyne ut penger på hver eneste lille ting.

Lenke til kommentar

*advarsel, usaklig kommentar*

 

Hihihi! Canon er så promp!!

 

 

 

Når det er sagt er det som nevnt utrolig nyttig å skaffe seg en fjernutløser for denne typen bilder. Nedtelling og selvutløser gir ofte mange mislykkede og ubrukelige bilder.

 

Orginale løsninger fra Canon er dyre, selvsagt- Med unntak av RC-1 som er rundt 200 kroner og burde fungere fint sammen med din 400D. Denne gjør dog ikke særlig annet enn å trykke på utløseren for deg.

Lenke til kommentar

Kjøp den lille, billige, trådløse fjernkontrollen RC5

 

rc5

 

så blir det plutselig to sekunder i stedet for ti sekunder.

Det er imidlertid hvis du aktiviserer låsing av speil.

Så når du trykker på fjernkontrollknappen, felles speilet opp, og så går det to sekunder før bildet blir tatt.

 

Mvh,

Tore Stabell

Lenke til kommentar
Husker ikke om det finnes på 400D, men på min 10D kan jeg aktivere "mirror lockup". Da får jeg 2 sek. på selvutløseren.

7638832[/snapback]

 

Ja det stemmer, om jeg velger å låse speilet, får jeg også to sekunder.

 

Poenget med mitt spørsmål, var at det er greit å ha relativt kort selvutløser når kameraet står på stativ, da bevegelser forekommer når man trykker ned ta-bilde knappen. kjedelig å vente 10s før kameraet selv tar bilde.

 

Løsningen ser jo ut til å velge "lås speil" da bildet taes 2s etter 2. trykk på knappen. Eller trengte man bare trykke en gang :hmm:

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...