Gå til innhold

Har jeg kortsluttet høytallerne mine?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 - Hva står det bakpå der hvor du plugger i kontakten din?

2 - Er det høytalerene som ikke funker, eller hele anlegget?

3 - Hva skjer når du plugger i/skrur på? Og hva skjedde når det ble ødelagt, har det fungert her hjemme i det hele tatt?

Lenke til kommentar

1: 120AC ~ 60Hz

2: Hele anlegget virker det som

3: Når jeg skrur på skjer ingenting.. men første gang var jeg dum og plugget det inn i en sånn, åh hva heter det, sånn som man plugger inn i stikkontakten for å få flere uttak.. Og da gikk sikringen i rommet, jeg gikk ned og skrudde på igjen

Takk for hjelp, jeg håper det beste, men frykter det værste :(

Lenke til kommentar

Du har drept anlegget ditt.

Er du veldig heldig er det kun en sikring eller to som har gått, er du uheldig er det meste svidd. Hva er produktnummeret?

EDIT: det at sikringen i huset gikk når du plugga det i lover ikke godt.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Det er et Companion® 3 Series II multimedia høytaller sett..

I den konverteringsadaptersaken jeg kjøpte på flyplassen står det følgende:

iPower Pro WorldPlug is designed to work with notebook computers and other electronic products that have a power source with dual voltage (input 100-240V 50/60Hz). IPower Pro does not convert power. Please make sure that your electronic device is rated to handle both 100-120VAC and 220 - 240VAC

Har jeg grilla anlegget blir jeg litt deppa :cry:

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Anlegget er defekt og det vil neppe la seg fikses. Det er ingen eksternt-tilgjengelige sikringer, mest sannsynligvis er det ingen i det hele tatt. Denne enheten er nok bygget opp av en klasse D forsterker med switchsmode-supply, og består dermed hovedsaklig av integrerte kretser og komponenter. Disse er følsomme for overspenning, vriene å feilsøke på og vanskelige å få tak i/dyre.

Du har nok grillet strømforsyningen ganske godt, men selve forsterkerdelen bør egentlig være i live dersom strømforsyningen har gjort jobben sin ordentlig.

Lenke til kommentar
Beklager dobbelpost, men hva er det som mest sannsynlig er ødelagt? Strømledningen går rett inn i forsterkeren. Er det mulig å slippe fra det hele ved bare å kjøpe ny strømmledning, eller er mest sannsynlig hele greia ødelagt?

:cry:

7635600[/snapback]

Tror nok ikke en strømledning er nok her nei...

I beste fall er det nødvendig å skifte strømforsyningen som er på innsiden... men det spørs om det er mulig å få tak i dette. Det vil sikkert også bli dyrere enn å kjøpe nytt anlegg.

Det er kjipt, men bare å innse: It's FUBAR!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjære Earth657 .... eller STAKKARS ;)

Der røyk nok 2500 kr!

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327926

Blir dyr lærepenger!

Denne overgangen du kjøpte er jo bare et ADAPTER for å greie å støpsle det inn i europeist stikkkontakt! USA + Japan bruker som sagt 110V, mens i europa har vi 220 V (dobbelt så høy spenning).

Det du har gjort er det samme som å koble en PC-høyttaler på ditt 200W Stereo, eller en 12V billys rett i stikkkontakten .... det sier bare PANG + ødelagt.

Neste gang du kjøper noe pass på at det star 90V - 230 V på! (eller ihvertfall 220V)!

Her har nok hele strømforskyningen og kanskje også forsterkern gått i himmelen!

Nytter ikke bare bytte kabel altså! Du få åpne boksen og se HVOR MYE BRENT/SVART ILLELUKTENE som befinner seg i kassa!

GARANTI? NOPE - dette er din egen feil. Jeg tror om du hadde kjøp makan hos komplett og levert det andere har de lurt på hva du har gjort ;)

Er du heldig har kanskje høytalerne overlevd og du kunne evt bruke dem om du fikser en ny forsterker - (f.eks. en billig bilforsterker) Men da bør du kanskje spørre en som har litt kjennskap ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...