ColaSlave Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Nå aner jeg ikke om dette er riktig sted å poste dette spørsmålet, men jeg prøver nå ihvertfall. Det har seg slik at jeg har fått en Nec Multisync V721 monitor som har stått plugget i under et lynnedslag. Jeg har forsåvidt ikke så mye bruk for den, men det kunne jo være greit å ha en i reserve. Ihvertfall, jeg tok av dekselet og fant stedet som sikringa skal stå. Jeg fant også igjen den ene endehylsa på sikringa, 3,15 A glassikring. Resten av sikringa er borte. Men jeg er ikke sikker på om jeg skal kjøpe treg eller kvikk sikring. Er det en av de som er mest vanlig, eller er det noen tegn/symboler jeg kan se etter? Jeg har som sagt den ene endehylsa av sikringa, og så står det noe greier på printkortet, men uten at jeg vet hva jeg skal se etter så er jeg ikke i stand til å tyde annet enn 3,15 A. Har jo selvfølgelig googlet litt, men fant ikke ut noe. Brukermanualen har jeg også lest. Der står det at jeg ikke skal fjerne dekselet på baksiden. Står sikkert noe om å ta ut kontakten når det lyner også. All hjelp mottas derfor med stor takk. Lenke til kommentar
Kian_Alvane Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Vist sikringen har brent av på grunn av overspenning ved lynnedslag så er det sannsynlegvis meir enn sikringen som er øydelagt i skjermen. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Somregel blir mer enn bare en glassikring ødelagt når det først skjer noe i slik fin-elektronikk. Er det treg sikring, skal det stå en T før eller etter der A-styrken er oppgitt. Tror ikke du skal regne med at skjermen har overlevd. Lenke til kommentar
ColaSlave Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 OK, takk for svar. Ser det står en T på den biten jeg fant av sikringa ja. Jeg er forsåvidt forberedt på at det kanskje ikke vil fungere, men ei sikring koster ikke så veldig mye, så da prøver jeg og ser. Funker det ikke så hiver jeg hele dritten. Lenke til kommentar
ColaSlave Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Da har jeg bytta sikring, og det gikk... dårlig. Satte i ny sikring og satte på dekselet, fant meg en strømkabel og plugga i. Da lyste det opp i et kvart sekund inni der, trolig sikringa som gikk igjen. Så jeg tror nok at jeg kasserer den skjermen der ja. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det er nok ikke dumt. Koster ikke så mye idag for en ny skjerm heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå