Moped321 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg vurderer å kjøpe meg Logitech G25 rattet, men jeg er litt usikker. Tror kvaliteten er bra, men vet ikke helt om det funker på så mange spill. Noen som har noe erfaring? Synest H-gir og cluch er drit rått! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Tror nok denne anmeldelsen greier å overbevise deg Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Har nettopp kjøpt det selv og må si at dette er til å anbefale. Byggekvaliteten er upåklaglig rustfrittstål og skinn, det er veldigpresist og enkelt. Var faktisk så overbevisende at det var uvant å kjøre min egen bil etterpå. Tåler tydligvis en del også, mistet det i gulvet fra skrivebordet uten at noe skjedde. *edit* Fungerer med alle spillene jeg har prøvd til nå, men i eldre spill får jeg ikke Forcefeedback til å fungere. Fjernet et problem som ikke var det Endret 3. januar 2007 av Koppit Lenke til kommentar
Moped321 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Har nettopp kjøpt det selv og må si at dette er til å anbefale. Den eneste feilen jeg har funnet er at du ikke kan holde gass og brems inne på en gang siden de motvirker hverandre dette kan være negativt i noen spill, men det er jo ikke alle spill som støtter clutch så det går jo an å bruke clutchen til brems så det er ikke det verste problemet. Tåler tydligvis en del også, mistet det i gulvet fra skrivebordet uten at noe skjedde. 7634313[/snapback] så det funker på alle/mange spill? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Det finnes ikke noe bedre ratt/pedal-sett til PC/PS2 i dag. Ta en titt på simhq sin anmeldelse (med videosnutter!) http://www.simhq.com/_technology2/technology_099a.html (merk at gutta på simhq må sier så være i overkant pirkete/über-hardcore. Men de likte rattet uansett ) Edit: Det fungerer i de fleste spill ja. Når det gjelder clutch så må nok spillet ha spesiell støtte for det, noe kun relativt nye spill har (GTR Legends, GTR2, etc). Men med et ratt til 2000kr sitter man ikke å spiller Colin McRae 1 eller noe heller... Endret 3. januar 2007 av brsseb Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) så det funker på alle/mange spill? 7634342[/snapback] Alle jeg har prøvd til nå, men forcefeedback får jeg ikke til å fungere med eldre spill Endret 3. januar 2007 av Koppit Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 hvis du skal spille need for speed serien eller andre arkaderacere er ikke dette rattet noe for deg. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) hvis du skal spille need for speed serien eller andre arkaderacere er ikke dette rattet noe for deg. 7634386[/snapback] GTR, GTR2, WTCC og rFactor derimot... Endret 3. januar 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har nettopp kjøpt det selv og må si at dette er til å anbefale. Den eneste feilen jeg har funnet er at du ikke kan holde gass og brems inne på en gang siden de motvirker hverandre dette kan være negativt i noen spill, men det er jo ikke alle spill som støtter clutch så det går jo an å bruke clutchen til brems så det er ikke det verste problemet. Byggekvaliteten er upåklaglig rustfrittstål og skinn, det er veldigpresist og enkelt. Var faktisk så overbevisende at det var uvant å kjøre min egen bil etterpå. Tåler tydligvis en del også, mistet det i gulvet fra skrivebordet uten at noe skjedde. *edit* Fungerer med alle spillene jeg har prøvd til nå, men i eldre spill får jeg ikke Forcefeedback til å fungere. 7634313[/snapback] du må sette til separate axer Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 hvis du skal spille need for speed serien eller andre arkaderacere er ikke dette rattet noe for deg. 7634386[/snapback] GTR, GTR2, WTCC og rFactor derimot... 7634396[/snapback] og ikke minst Richard Burns Rally og GT Legends Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 @ Jo Vegard Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Skal kjøpe meg G25 + Richard Burns Rally og GTR2 til fredag tenkte jeg. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Skal kjøpe meg G25 + Richard Burns Rally og GTR2 til fredag tenkte jeg. 7634510[/snapback] Misunner deg! Heldige eier av noe fantastisk! Vurderer kraftig å kjøpe dette selv. Men har Momo rattet fra før, og prisen på G25 er noe jeg må spare opp til. Momo synes jeg at er det nest beste rattet der ute, med G25 på første selvførgelig. Får stikke ned på jobben et par dager og tjene et par tusen Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 @ Jo VegardHvordan gjør man det? 7634429[/snapback] Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ingen tvil om jeg skal ha G25..Skal også ha TrackIR 4 Pro..Da snakker vi opplevelse.. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ingen tvil om jeg skal ha G25..Skal også ha TrackIR 4 Pro..Da snakker vi opplevelse.. 7702560[/snapback] Har prøvd TrackIr3Pro med GT Legends et par runder (ikke med G25-ratt vel og merke) . Litt artig, men personlig fikk jeg hodeverk av trackeren etter kort tid. Et morsomt fenomen er at de første par minuttene man kjører med TrackIr-en er at når man kommer til en sving, bare ser man inn i svingen og glemmer å svinge selve bilen! (*kræsj*) Lenke til kommentar
aiwuser Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 En må ha en viss tilvenningsperiode med TrackIr Pro. Men så blir det en uunnværlig spilleopplevelse. Husk også å prøve ut forskjellige profiler, evnt. tilpasse sine egne. TrackIr Pro kan kjøpes billig her Lenke til kommentar
Tim Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg får verken H giret eller force feedbak på min G25 til å fungere i Richard burns rally. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få til dette, eller er det ikke mulig? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Fikk mitt G25 idag. Veldig bra inntrykk så langt. Ikke heellt komfortabelt med H-giringen. Prøvd et par runder i GT Legends som ble nokså rufsete , må nok mer trening til. Spilt TOCA Race Driver 3 i 2 timer nå, med girkonsollen avkoblet og bruk av paddles i stedet (TOCA 3 støtter ikke H-giring så vidt jeg har forstått). Rattet er det råeste jeg har brukt, og om jeg ikke kommer til å bruke selve girkonsollen så mye (siden spillstøtten for H-giring er liten atm), så er (blod)prisen på G25 verdt det enn bare for selve rattet og pedalene. På tide å pensjonere det gode og (nå snart 10 år!) gamle MS Sidewinder`en (non-FF), tenker jeg. Endret 31. januar 2007 av brsseb Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg fikk også mitt G25 i dag. Dette er min erfaring så langt (ca. 2-3 timer spilling). - Ingen driversupport for Vista (selv om det står Vista Compatible), noe som gjør at jeg ikke får forcefeedback, men bare et ratt som er jævla tungt å vri på. - Bremsen er alt for tung å trykke inn. Hadde det vært så tungt i ekte biler, så hadde folk blitt utslitt av å kjøre ned til butikken. - Dårlige festegreier. Klumsete og idiotisk måte som rattet (og midtkonsollen) festes på. 2 skruer på rattet, 3 på midtkonsollen. Hvorfor ikke en vanlig "klemme-arm" som på mitt gamle MS Sidewinder? - Veldig glatt skinn på rattet. Mister grepet om du ikke holder godt nok. (blir sikkert bedre etter noen ganger bruk med svette hender?) - For kort kabel fra pedaler til ratt, og fra ratt til pc. - Girene ligger for tett. Lett å bomgire. (blir sikkert bedre etterhvert når jeg venner meg til rattet litt mer) - Kjempe mye bråk når du girer. Høres jo ut som reine trommesettet når du girer kjapt. - Mye bråk fra rattet. - Kunne vært mer knapper på rattet, men er lett å bruke de som er på midtkonsollen. Utenom det så er settet greit nok. Blir nok bedre når jeg får fungerende drivere (som kommer om 1 mnd etter det ryktene sier). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå