The_Lozer Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Noen som vet hvordan jeg kan hendte variabler fra en side til en annen, eks: Side 1 inneholder bare masse random ting, men jeg ønsker å hendte ut denne "$eksempel" variablen fra side 2. Side 2 inneholder masse random ting og variablen "$eksempel". Hvordan kan jeg hendte ut den variablen og legge den inn på side 1? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Istedet for å gå til en ny side, er det mulig å legge inn det du har på side 2, inn på side 1? if (isset($_POST['submit']))) { // GJøre noe } Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 kan han ikke bare inkludere side2 på side1, eller er det en dårlig måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Istedet for å gå til en ny side, er det mulig å legge inn det du har på side 2, inn på side 1? if (isset($_POST['submit']))) { // GJøre noe } 7634171[/snapback] Skal ikke gå til noen ny side skal bare ha noe sånn som det her echo $eksempel; og $eksempel skal være hentet fra ett annet dokument, om det lar seg gjøre.. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 kan han ikke bare inkludere side2 på side1, eller er det en dårlig måte å gjøre det på? 7634195[/snapback] nei kan ikke det, fordi på side 2 er det masse echo'er og sånt. tenkte bare jeg skulle ha variablen $eksempel Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Da blir det litt vanskeligere.. men er du nødt å ha alle echo'ene på side 2 da? Når jeg lager sidene mine, inkluderer jeg bare det jeg trenger for akuratt den filen ihvertfall hvis jeg skal inkludere den. Men du kan vel alltids sjekke hvilken side scriptet er på med $_SERVER['PHP_SELF']; if ($_SERVER['PHP_SELF']=="side1.php") { $echo = 1 } else { $echo = 1; } så kan du ha på der hvor scriptet ditt echoer: if ($echo == 1) { echo $variabel; } men dette er veldig tungvint... men det er litt vanskelig å echo'e bare en ting når det er flere i scriptet... liksom.. $_POST og $_GET er jo uaktuelt.. =/ Endret 3. januar 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Har du prøvd med include("side2.php"); ? Jeg tror det skal fungere... Endret 3. januar 2007 av Rasks Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) om jeg inkluderer får jeg også med alt det andre som står på den siden Så det går ikke å bare hente ut en variabel? Endret 3. januar 2007 av The_Lozer Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Du kan flytte den felles variabelen til vars.php og includere den på begge sidene? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Eg trur kanskje forslaget til Kagee vil vere det lettaste, viss du har nokre variablar som må vere tilgjenglege på fleire sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå