charzer Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har problemer med maskinen min, (virus og greier)... Har bestemt meg for å formatere harddisken... Hvordan gjør jeg det? MVH Stian N. Andreassen Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hvis du kjører win9X, går du i dos (exit til dos på avslutt-menyen) og skriver format <den stasjonen du vil formatere>, vanligvis c:. altså format c: Hvis du kjører win2k eller winXP, setter du inn CD-romen for OS'et og starter maskina, da vil du få valg om du vil formatere i innstallasjonsprogrammet. Lenke til kommentar
charzer Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 takker og bukker Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 eh, hvis du skal formatere for at du har virus å greier så tror jeg ikke at det hjelper noe særlig. de nye virusene er ganske sleipe så det hjelper kanskje ikke å formatere harddisken. hvis det er et virus som har kommet inn i boot sektoren så sliter man litt. har du norton antivirus så kan du jo fjerne viruset, hvis du hadde virus da selvfølgelig. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Eller du kan bruke f.eks partition magic og overskrive master boot record .. ;-D Lenke til kommentar
vmlinuz2 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 20:39, skrev Dikky:Eller du kan bruke f.eks partition magic og overskrive master boot record .. Det er jo overkill å bruke Partition magic... å kjøre (i dos): fdisk /mbr gjør susen... Lite spørsmål så: Partition magic er vel ikke gratis? mhv vmlinuz Lenke til kommentar
charzer Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Takk alle sammen! Nå har jeg formatert og greier MVH -charzer- @ http://www.charzer.tk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå