aldrimerforum Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Bygde sammen en maskin med xp2000+ prosessor som kjøling valgte jeg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Da jeg hadde installert xp og greier, klikka den da jeg skulle egynne å se video.. Restarta og gikk inn i bios... Da var det masse røde prikker over alt (i bios) og jeg sjeka temperaturen, den begynte å næreme seg 67 grader... Kjente på kjøleribba, den var gloheit! Er det normalt at den blir ustabil på denne temperaturen? og er xp1700+ thoroughbred mye kjøligere? (tenker på å bytte cpu til den) noen med råd? Lurer på om vifta ikke er rett. På pakninga står det for 2600+, mend en er vel kjøligere enn xp2000? (thoroughbred) Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har samme prossesor som deg og nesten samme kjøler. Jeg har denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Har ca 53 grader etter en times bruk. Lenke til kommentar
othiello Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Jeg vet ikke så mye om AMD prosessor, men jeg hørte at AMD er fremdeles litt ustabil enn Intel Pentium. Det jeg anbefaler deg er å kjøpe Intel Pentium (4 eller III, du bestemmer selv), og dermed får du fred med Intels prosessor uten at det dukker opp noe problemer. Jeg har selv to prosessorene PIII 933MHz, og den har vært stabilt i 1 år siden jeg kjøpte den. Hos Intel blir det hvis selv prosessor er varm over 70°C (dvs. prosessor er overarbeidet eller vifter er ødelagt), slår prosessoren automatisk av. Hos AMD blir det hvis vifter er ødelagt, vil prosessor jobbe fremdeles til selve prosessor ødelagt (overbrennt). Derfor anbefales INTEL's brukevennlig prosessor. Lenke til kommentar
Micke Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Jeg vet ikke så mye om AMD prosessor, men jeg hørte at AMD er fremdeles litt ustabil enn Intel Pentium. Det jeg anbefaler deg er å kjøpe Intel Pentium (4 eller III, du bestemmer selv), og dermed får du fred med Intels prosessor uten at det dukker opp noe problemer. lol @ you Quote: Jeg har selv to prosessorene PIII 933MHz, og den har vært stabilt i 1 år siden jeg kjøpte den. Hos Intel blir det hvis selv prosessor er varm over 70°C (dvs. prosessor er overarbeidet eller vifter er ødelagt), slår prosessoren automatisk av. Hos AMD blir det hvis vifter er ødelagt, vil prosessor jobbe fremdeles til selve prosessor ødelagt (overbrennt). Har vel litt mer med dine instillinger i bios å gjøre enn at Intel > AMD, jeg har for eksempel satt shutdown temp til 65 grader celcius med min AMD cpu. Og til H0vesk0t: Sjekk microplex.no og gå f.eks for en Volcano 7 / 9 så skal du ihvertfall være sikker på at tempen ikke blir noe problem... Og på AMD sine sider står det at "Die Temp" skulle være 100 grader celcius, men jeg hadde nok blitt bekymra hvis den gikk over 65. [ Denne Melding var redigert av: gh3tt0 på 2002-11-24 18:08 ] Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Tør nesten ikke å si det fordi du har det på, goop bruk litt dyrere som as3 eller den andre jeg ikke husker navnet på... Hadde en sånn vifte selv, ga rett og slett opp og kjøpte en ny fra zalman. Kanskje plansliping??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå