aldrimerforum Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Bygde sammen en maskin med xp2000+ prosessor som kjøling valgte jeg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Da jeg hadde installert xp og greier, klikka den da jeg skulle egynne å se video.. Restarta og gikk inn i bios... Da var det masse røde prikker over alt (i bios) og jeg sjeka temperaturen, den begynte å næreme seg 67 grader... Kjente på kjøleribba, den var gloheit! Er det normalt at den blir ustabil på denne temperaturen? og er xp1700+ thoroughbred mye kjøligere? (tenker på å bytte cpu til den) noen med råd? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Bytt kjøling, det er billigere/lettere... Lenke til kommentar
Goofy1003 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Ville anbefalt deg å bytte ut viften,denne er litt i minste laget. Burde jo egentlig gå greit når det står att viften støtter opp til hastigheten din men som jeg bestandig gjør når jeg kjøper vifte:Ta en som støtter noe høyere enn CPU'en din,da er du på den sikre siden :wink: Lenke til kommentar
Neo Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Det kan hende at Bios viser feil temp. Hva slags hovedkort har du? Hvis du har MSI, sjekk temperaturen med programmet PC Alert (er på cd'en som fulgte med kortet). Hvis ikke bruk et annet program. Rart at den blir så varm, den vifta burde være bra nok. Sikker på at du ikke har klart å overklokke cpu uten vilje, dvs kommet borti noe FSB, multipler innstillinger eller noe? PC'en står vel heller ikke inntil en vegg? (tenker på lufting i kabinettet på siden) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Den kjøleren er litt liten, men ikke så liten at det skal bli så varmt som du nevner. Særlig ikke på idle. Sjekk om fjæra som skal holde den på plass er skikkelig festet og at du har brukt et tynt lag kjølepasta. Siden den er beregnet på A1400 og AXP2000+ så skal den ikke gi noe særlig over 60C på CPU'en selv når CPU'en jobber max. Siden den ikke er beregnet på å ta unna mer enn orginal varmeutvikling så bør du unngå overklokking. (Evt. klokke på FSB, og senke multiplier slik at CPU'en ikke går noe særlig raskere) Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Prøvde å sette ned fsb til 100mhz.. Altså cpu hastighet på tolvhundreettellerannet. Tempen ble da drastisk lavere. ¨ Likevel klikket det etter noen minutters bruk, og disse røde prikkene kom opp...både i win og i dos og alt.. Nå lurer jeg på om det er Hovedkort, Cpu, ram eller skjermkort som er defekt.. For meg virker det som skjermkort?.. (ja jeg skal teste andre kort osv.) men er det neon med samma erfaring? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hadde noe av det samme problemet på en gammel ibm. Her kom det opp blå og oransje loddrette streker i windows og her var det skjermkortet. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Har identisk vifte og en 2000+ prossesor, ikke hatt noe problemer med det. Lenke til kommentar
janmande Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg har samme problem med at PC'en går i svart og booter etter få minutter. Jeg har MSI K7N420 PRO hovedkort, Athlon XP2000+ processor, og Følgende vifte:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=20020&t=1622&l=3&AvdID=1&CatID=28&GrpID=5&s=pl Har sett temperaturer opp mot 60 grader. Alle ideer mottas med takk! Lenke til kommentar
janmande Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Når jeg tenker meg om så står viften helt opptil poweret så det er mulig at den ikke får inn nok luft. Jeg skal prøve å løfte ut poweret for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Fixa problemet. Det var ikke tempen som var saken. Tok ut alle deler, bortsett fra HK, og sate dem inn igjen. (forsikra meg sterkt at de satt SKIKKELIG i slottene. Starta opp maskina og har aldri sett til problemet igjen :razz: Anbefaler alle med rare problemer å prøve dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå