Gå til innhold

Død pc - slår seg av etter få sekunder

Anbefalte innlegg

Har en selvbygget i et Chieftec MT,

Følgende spec:

Strømforsyning: Chieftec

Hovedkort: Abit IS7, I865PE, Socket-478

Grafikkort: Abit Siluro Geforce FX5200

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7

Minne: Corsair TWINX512-3200LL

Pros: Intel Pentium 4 2.4GHz PC800

Har sjekket ledninger og koblinger, og ingenting synlig inne i kabinettet tyder på feil. Den var helt død noen dager, deretter fikk jeg slått den på. Den kom til booting av XP, før den døde igjen. Dette gjentok seg flere ganger før jeg ga opp.

Den dør helt, så den står ikke og booter og booter.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjekk om vifter fungerer, deretter kan du skjekke cpu temp i bios(del tasten).

SÅ kan du resette cmos, da tar du ut strømkabel til maskinen, tar ut det lille batteriet du ser på hovedkortet og deretter putter det tilbake.

Så kan du prøve og innstallere xp på nytt om ikke noe annet fungerer.

Lenke til kommentar
Har en selvbygget i et Chieftec MT,

Følgende spec:

Strømforsyning: Chieftec

Hovedkort: Abit IS7, I865PE, Socket-478

Grafikkort: Abit Siluro Geforce FX5200

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7

Minne: Corsair TWINX512-3200LL

Pros: Intel Pentium 4 2.4GHz PC800

Har sjekket ledninger og koblinger, og ingenting synlig inne i kabinettet tyder på feil. Den var helt død noen dager, deretter fikk jeg slått den på. Den kom til booting av XP, før den døde igjen. Dette gjentok seg flere ganger før jeg ga opp.

Den dør helt, så den står ikke og booter og booter.

Noen tips?

7633299[/snapback]

hva med strømforsyninga da?? om den ikke gir det den skal så vil jo maskina slå seg av. og siden du sier den er helt død.... at den ikke en gang reagerer når du trykker på av og på knappen..... høres veldig strømforsyning ut for meg da.

men om den booter til bios er det jo bare og gå inn i bios og se i diagnostic der. der skal du kunne se temperaturer, vifte hastigheter osv.

Endret av noehetje
Lenke til kommentar

jeg henger meg på forslaget om å sjekke alle viftene fungerer, +sjekke kjøleribba(antar du har det) på CPU, evt. om den er full av hybelkaniner(blir veldig varmt da)..

kan være PSU også ja.. har du en annen en tilgjengelig du kan teste? if so: do it.

men sjekk vifter, kjøleribber og pass på at de ikke er stappfulle av hybelkaniner :)

kan forsåvidt være en idè å sette i en annen rambrikke og sjekke om det er det som gjør det, men har mine tvil på det

Endret av ZeS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...