oleisbest Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei, Jeg ønsker å redigere noen familiefilmer og har skaffet meg Sony Vegas som programvare. Familiefilmene er allerede brent på DVDer, men består av alt for mye råmateriale. Jeg forsøkte å importere eller åpne DVD plantene i Vegas, med disse ligger som VOB filer i Video TS mapper og er ikke å finne når jeg ønsker å åpne filen i Vegas. Er det slik at jeg først må konvertere VOB filene til et annet format for så å kunne redigere filene? Har forsøkt å søkt litt på forumet, men har ikke klart å funnet noen andre poster om dette. Om noen kunne forklart meg hva jeg må gjøre hadde jeg satt stor pris på det Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Nei, du treng ikkje det trur eg. Anten, vel File --> Import --> Media, og vel All files frå nedtrekksmenyen for å sjå .vob-filene. Eller so endrer du filendinga til .mpg, då vil dei kome fram i Explorer i Vegas. Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Nei, du treng ikkje det trur eg. Anten, vel File --> Import --> Media, og vel All files frå nedtrekksmenyen for å sjå .vob-filene. Eller so endrer du filendinga til .mpg, då vil dei kome fram i Explorer i Vegas. 7633432[/snapback] Hvorvidt jeg velger "All files" eller endrer til kun å se .mpeg filer så kommer ikke.vob filene frem Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Du misforstår meg litt trur eg. Metode 1: Gå til File --> Import --> Media. Frå nedtrekksmenyen (Files of type) vel du «All files» (ikkje «All media files», om det var det du gjorde). Eg får iallfall fram ei .vob-fil då: Metode 2: Endre filnamnet til kvar enkelt fil frå namn.vob til namn.mpg. No vil du truleg kunne sjå filene i Explorer-fana i Vegas (det går for meg iallfall): Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Du misforstår meg litt trur eg. Metode 1: Gå til File --> Import --> Media. Frå nedtrekksmenyen (Files of type) vel du «All files» (ikkje «All media files», om det var det du gjorde). Eg får iallfall fram ei .vob-fil då: Metode 2: Endre filnamnet til kvar enkelt fil frå namn.vob til namn.mpg. No vil du truleg kunne sjå filene i Explorer-fana i Vegas (det går for meg iallfall): 7633697[/snapback] Ja da fikk jeg det til også, tusen takk for at du tok deg tid til å hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå