Arsenal_RULES Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Her er problemet, kort og greit: 1. Skulle få mer plass på c:/ disken, for hadde så mye på d:/ disken 2. Brukte Partition Magic 3. Problem underveis, måtte boote 4. Dataen stopper, og spør etter boot-disc Har så klart ingen boot-disc, så nå må jeg installere hele windows på nytt, så spørsmålet mitt er: tror dere jeg kan ta en forsiktig oppgradering, uten å miste den data jeg har på datamaskin - som jeg kanskje allerede har fått slettet av partition magic, hva vet jeg?! Noen som kan gi noen vise ord i den trøblende tiden min? Lenke til kommentar
AnarCon80 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Her er problemet, kort og greit: 1. Skulle få mer plass på c:/ disken, for hadde så mye på d:/ disken 2. Brukte Partition Magic 3. Problem underveis, måtte boote 4. Dataen stopper, og spør etter boot-disc Har så klart ingen boot-disc, så nå må jeg installere hele windows på nytt, så spørsmålet mitt er: tror dere jeg kan ta en forsiktig oppgradering, uten å miste den data jeg har på datamaskin - som jeg kanskje allerede har fått slettet av partition magic, hva vet jeg?! Noen som kan gi noen vise ord i den trøblende tiden min? 7632958[/snapback] er c:/ og d:/ partisjoner av den samme harddisken? Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Ja, det er riktig. PS: Problemet som oppstod når jeg skulle begynne partiseringen av disken, var at det kom opp en melding om at programmet ikke kunne starte fordi disken var i bruk, så jeg trykket avbryt, og disken bootet! Så når jeg startet datamaskinen kom det opp sånn scandisk lignende blåskjerm som jobbet på (ble ferdig om 12timer eller noe sånt stod det),ble lei av å vente så jeg slo av datamaskinen, noe jeg kanskje ikke burde gjort, for etter dette funket ingen ting lengre... Huff, har vel fucket opp hele greien nå da... Endret 3. januar 2007 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hvis du slo av maskinen mens partisjonsendringer pågikk, så har du nok tråkket i salaten ja. 12 times hørtes mye ut for å endre en partisjonsstørrelse, hvor lenge ventet du før du avbrøt da? Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Tror jeg ventet 30 minutter, kanskje... Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Flytttet i tillegg alle de uviktige filene mine over på ekstern harddisk for en stund siden, faen var det ikke den som ble fucket... Endret 3. januar 2007 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Vel, virket som alt er forsvunnet, men nå har jeg møtt på enda et problem: Greier ikke å boote fra xp-cden. Meldingen som pleier å komme fram, "boot from disc" dukker ikke opp. Har sjekket at cd-rom står på bootlisten. Datamaskinen klarer heller ikke å kjøre en windows fra den andre datamaskinen min. Kom igjen folk, noen tips? Endret 3. januar 2007 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå