avlvl Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har nettopp kjøpt en 50" bakprosjektør-tv fra Sony, testvinner og greier. Prisen var hyggelige 13.000 inkl frakt. Den er visstnok 35 cm dyp, altså ikke rare forskjellen fra en plasma/lcd. Kan selvsagt ikke henges på veggen med sine 30 kg. Det jeg lurer på er hvorfor ikke flere kjøper slike tv'er som gir bedre bildekvalitet, større bilde og lavere pris? Har den ekstra 0,2 kvm man sparer i plass SÅ mye å si? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Formfaktor er nok en veldig viktig del for mange. Bare se hvordan LCD tok over PC-skjerm markedet på kort tid! Men mitt inntrykk av projeksjonsTV er ikke at det er formen som først og fremst er avskrekkende. De jeg har sett har dårlig lysstyrke og dårlig innsyns-vinkel. Skal jeg først ha et prosjektør produkt ser jeg heller ikke poenget i å kjøpe seg en "liten" skjerm når man kan få det på stort lerret, til samme pris. (Forøvrig veier veldig mange plasma/lcd skjermer over 30 kilo, så vekten er ikke noe problem hva veggoppheng angår.) Endret 3. januar 2007 av Vice Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 I tillegg kan du bare glemme å skru på TVen akkurat tidsnok til å se programmet du har ventet en uke på... Det går jo ca 10 minutter før bildet er klart og skarpt. Lenke til kommentar
avlvl Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Hei, takk for svar! Ja jeg mistenker også formfaktor å være en stor årsak. Har det først blitt "inn" med helt flat tv, ja da er det flat tv folk skal ha, koste hva det koste vil! Angående lysstyrke og innsynsvinkel... Nå har jeg ikke fått min enda, men de 20-30 personer på Avforum som har kjøpt sier lysstyrken er helt "perfekt", uansett om man har et mørkt rom eller sitter i dagslys. Og innsynsvinkelen er veldig god til høyre og venstre, men man kan ikke stå eller sitte på gulvet, da blir det helt feil. Personlig sitter jeg hele tiden når jeg ser tv eller film Lerret var for min del ikke et alternativ. Måtte vel ha økt prisen med en del tusenlapper da. Har sidelengs skrått tak så den kunne ikke hengt i taket heller. Vil også sitte bare 4 meter unna så det er vel begrenset hvor stort bilde man kan ha? Det med å bruke litt tid på å slå den på er jeg klar over og får bare ta som en liten pris å betale. Er kvaliteten så god som folk sier, har jeg spart 20.000 på å velge denne i stedet for en like stor og god plasma. Men det vil vise seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå