Minty123 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Sitter her med ett aldri så lite problem. Jeg har til mitt særemne valgt ett emne så er så difust, at jeg selv ikke er i stand til å forstå hva jeg vil med det. Har komt fram til at jeg ikke orker å slite meg igjennom dritt jeg ikke intereserer meg for, og er nå på jakt etter ett særemnetema jeg føler engasjerer meg. Sitter endel her på diskusjon.no i forskjellige kategorier, av eget engasjement, og dette er da meget språklig relatert. Det virker derfor som en god ide å ta opp noe angående nettdiskusjoner. Det jeg dog sliter med, er mulige problemstillinger jeg kan ha, som er noenlunde i tråd med det jeg har skrevet over! Så dersom noen har noen forslag, eventuelt kanskje erfaringer, hadde det vært meget matnyttig for meg! På forhånd takk Mvh en desperat Pandamartin. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 "Hvordan nettdiskusjoner forandrer språket"? Tenker da på ting som sms-språk. Selv om dette har opphav i sms-skrivning, så ble det også utbredt på internett og kan ha hatt stor påvirkningkraft i noen kretser fordi det var så aktivt brukt. Mange nye ord har også opphav i nettdiskusjoner. "LoL" som (litt for) mange bruker i dagligtalen har sikkert opphav i diskusjonsforumer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå