RamGuy Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg hadde bestilt mine nye PC-deler fra PCUtstyr.no blant annet nForce680i, E6600, 8800GTS og litt sånt.. Totalt 13000 Men nå ser det ikke ut som jeg får det, bestilte det sent på Torsdag 28. Desember, og pakken skal ha blitt sendt ut tidlig dagen etter.. Ifølge PCUtstyr.no Men sendingnummeret kan ikke spores, og pakken burde strengt tatt ha vært her nå.. Særlig når folk, og PCUstyr.no skryter av utrolig rask levering.. Sålenge pakken ikke kan spores, tror folk jeg har snakket med, at pakken ikke er blitt sendt ut i det hele tatt, muligens blitt pakket, men hvert fall ikke sendt.. Hvis det er tilfelle så kan jeg likså greit bare avbestille.. Men det jeg tenkte litt på nå, er hvorvidt jeg burde oppgradere nå, eller vente litt.. Har trossalt klart meg det vraket jeg har en god stund, så kan sikkert vente litt til.. Det jeg tenkte på da, er jo da nye Core 2 Duo prosessorer med høyere FSB.. AMD sin lansering av K8L.. Hovedkort med støtte for DDR3.. Og ATi/AMD lanserer R600.. Men overgangen til DDR3.. Er den verdt å vente på? Vil en gamer som meg merke noe særlig forskjell? Og når vil trolig de første nForce-baserte kortene med støtte for DDR3 bli sluppet? Og hva med tilgjengeligheten til DDR3? Når vil det bli mulig å kunne kjøpe 2GB med DDR3 minne til en fornuftig pris sammenlignet med DDR2? Så lanserer jo AMD sine nye K8L prosessorer.. Det kan jo være at K8L blir bedre enn Core 2 Duo, eller hvert fall presse ned prisene .. DDR3 + K8L er jo ikke mulig, derfor kan det være litt merkelig å vente på K8L kanskje? Når det vil være mulig å få Core 2 Duo + DDR3 før den tid.. Noe rundt samme tid som K8L lanseres, kommer det nye og forbedrede Core 2 Duo prosessorer med høyere FSB.. Jeg vet ikke om det har alt for mye å si til gaming eller generell ytelses forbedring? Men det viktigste for en gamer kanskje, er vell lanseringen av ATi/AMD R600 skjermkortene.. Da har man plutselig litt valg muligheter innenfor kort med [email protected].. De første skal visst bli sluppet allerede nå i Januar.. Det er da utgavene med GDDR3, og de med GDDR4 ventes i mars.. Er vell ingen tvil om at lansering av R600 vil senke prisene på 8800 kortene til nVidia, de er jo nå helt alene på tronen.. Og kan jo egentlig triumfere sånn som de vil, hvis R600 yter noe alle det samme, eller bedre.. Så blir jo nVidia nødt til å gjøre noe.. GDDR4 gir vell en del fordeler når den kommer, med da kommer vell også sikkert nVidia med 8900 eller noe, som sikkert da også har GDDR4.. Men uansett så får man da sikkert mye mer rimelige kort for 4000kroner, enn hva 8800GTx er per dags dato.. Og visa versa.. Er jo alltid sånn at, jo lengre du venter.. Jo mer vil du jo få for pengene.. Venter jeg et halvt år, så vil jeg jo for mine 13000 sikkert få DDR3, R600/GF8900 osv.. Men er den nye teknologien som kommer, verdt å vente på? Det vil jo alltid være noe nytt rundt hjørnet, og alltid sånn teknisk sett lurt å vente.. Men en gang så må du jo smelle til, men kommer det så mye nytt nå.. At det faktisk er verdt å vente litt? DDR3, R600 osv.. Gir det så stor ytelses messing fordeler osv, at jeg burde vente litt? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg ville ha ventet litt jeg da, men det kan jo ta litt tid før alt kommer tilrette da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå