hw-bugs Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei! Har puttet alt inni kabinettet og må koble alt sammen. Men her er det alt for mange ledninger, helt forfærdelig Kan dere tipse noen nett sider som viser gjerne med bilder hvordan alt dette skal gjøres,sliter med dette i manalen... Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei!Har puttet alt inni kabinettet og må koble alt sammen. Men her er det alt for mange ledninger, helt forfærdelig Kan dere tipse noen nett sider som viser gjerne med bilder hvordan alt dette skal gjøres,sliter med dette i manalen... 7632751[/snapback] Hei, en rask google: http://www.google.com/search?q=bygg+din+eg...ie=utf8&oe=utf8 sjekket første resultatet: http://www.home.no/byggpc/sett_sammen_pc.htm Den har IDE harddisker og jeg regner med du muligens har kjøpt deg SATA harddisker, noe som betyr du gjerne har andre ledninger til harddiskene. Det er ganske vanskelig å koble feil i en pc, da det aller meste bare går i en vei. Bruk forøvrig aldri makt, da det somregel betyr du prøver å presse ting inn der det ikke skal! Angående strømknapp, o.l., står dette markert på hovedkortet, men det står også i manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Harddisken ser lit annerledes ut,og ledninger også. Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Har koblet noen ledninger TIL hd men vet ikke hvor de adre endene skal kobles til :dontgetit:Det er den hvite Endret 3. januar 2007 av hw-bugs Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) IKKE! ha i begge strømkablene samtidig! enten den molex-kablen eller den SATA-strømkablen. Den lille røde SATA-kablen går ned i hovedkortet der de passer Edit: bare ta vekk hele den greia på siste bilde der, trengs ikke Endret 3. januar 2007 av Mitjmannen Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har koblet noen ledninger TIL hd men vet ikke hvor de adre endene skal kobles til 7633715[/snapback] Du trenger ikke begge strømkablene. Molex/SATA(strøm) koblingen. Bare en av dem. Og begge de koblingene går til strømforsyningen. Molex er den som er helt til høyre og SATA(strøm) til venstre. Den røde kabelen er en SATA kabel, denne kobles på hovedkortet. Det står i manualen hvor den skal kobles til. Les gjerne litt her: Guide-Behandling av hw for ferskinger! PC for bildebehandling og kontorbruk PC-bygging(God link) Guide: Bygge ny PC ? Bygg din egen PC(God link) Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Takk takk,nå skal jeg tenke ) Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Hvis jeg har koblet noe feil, er det mulig at noe går i stykke? Det er mye som passer sammen Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Er det noe jeg må koble på disse her? Den kabelen fra hd passer til alle de(( Men jeg har kobla den til SATA_RAID Da mener jeg MOLEX kabel. Endret 3. januar 2007 av hw-bugs Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Jeg har lest gjennom hele manualen ))) men men Endret 3. januar 2007 av hw-bugs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå